באילו נכסים דיגיטליים כדאי להשקיע

מהפכת היזמות החברתית יצרה ישות חדשה של עובדים שהם גם עצמאים וגם שכירים בו זמנית. עובדים שרוצים לנצל אפשרות (מאוד אטרקטיבית) זו של שכיר ועצמאי במקביל צריכים להבין הדבר כמובן אפשרי ואינם צריכים לוותר על האופציה הזו, אבל כמו כן הם גם צריכים להבין כיצד עליהם לפעול נכון. שתי האפשרויות קיימות במקביל בתוך ישות המס החדשה. עבור רבים, המעמד הכפול הזה יתאים מאוד לעידן בו אנו חיים.

שכיר ועצמאי במקביל – חשוב לדעת

מעמד של עצמאי ושכיר בו זמנית מאפשר חיבור בין 2 סוגי סטטוסים ברשויות המס היוצרים יחד ישות מס חדשה. זאת כאמור מבלי לוותר על היתרונות של כל אחת בנפרד, אבל כמובן שעם הזכויות מגיעות גם חובות שונות ואת זה חשוב מאוד שלא לפספס ואז להגיע למצב של כנסות.

בעידן “הכפר הגלובלי” שבו אנחנו חיים שמהפכת האינטרנט הובילה להיווצרותו, אנחנו עדים ליזמים צעירים, שפותחים אתרים למכירת מוצרים, מקיימים מסחר אלקטרוני, מייצרים לעצמם הכנסה פאסיבית באמצעות מה שנקרא “דרופשיפינג” ועיסוקים מסוג זה. כאמור זה נהדר ובהחלט מבורך מצד כל אותם יזמים שמנסים את מזלם בשוק העצמאות, רק צריך לדעת כיצד לעשות זאת נכון ולשלב את הדברים היטב במקרים בהם הם גם עובדים בזמנים אחרים כשכרים אצל מעסיק.

היתרונות שבשילוב ועיקרם הגדלת ההכנסה

היותו גם עצמאי וגם שכיר בו זמנית מאפשר שילוב בין שני הסטטוסים מבחינת ישות המס וזו אחת הדרכים הטובות ביותר להתחבר לעידן החדש בו התפתחה התעסוקה. השילוב של עצמאי ותעסוקה בו זמנית יוצר ישות מס חדשה המאפשרת את שני סוגי הפעילויות בו זמנית, וזה מושלם עבור הכלכלה החדשה. חיבור סטטוס עצמאי ושכיר במערכת המס מסייע לכם ליהנות מהטבות מבלי לאבד את המשכורת הנוכחית. במקום זאת, אתה עדיין יכול להגדיל את ההכנסה שלך. הגמישות של סטטוס זה מאפשר לך ליהנות מחופש העסקה העצמאית, ומביטחון של חוזה סטנדרטי.

התנהלות מול רשויות המס של שכיר ועצמאי במקביל בישראל

כאשר אתה עצמאי ושכיר בישראל, אתה נדרש לפתוח עוסק מע”מ ומס הכנסה ולעמוד בהתחייבויות הבאות: גביית מע”מ בכל עסקה והעברת מע”מ שנגבה למדינה, דיווח חודשי או דו חודשי לרשויות המס. לרבות מע”מ בנוסף לדוח שנתי, וכן תשלום מקדמות למע”מ ומס הכנסה. אבל יש גם זכויות לעוסקים מורשים שהם גם שכירים, למשל קיזוז מע”מ. הכוונה היא לאפשרות לנכות תשלומי מע”מ שנגבו לצורך רכישות לעסק מתשלומי המע”מ שיש להעביר לרשויות עקב גבייה מלקוחות. מומלץ מאוד לפני שפותחים תיק במס הכנסה להתייעץ גם עם עורך דין לדיני עבודה שמכיר את כל ההגדרות הנדרשות וגם עם בודק שכר מוסמך שידע להכיל את השילוב הנדרש של שתי מקורות ההכנסה.

כעוסק במע”מ ומס הכנסה, אתה מחויב בתשלום מס על הכנסה מעבודה או מעצמאי. יש לגבות מע”מ מלקוחות, לספק דיווח חודשי ותשלום מקדמות. רשות המסים תחזיר חלק מהמע”מ שנגבה (קיזוז) אם הסכומים מיועדים לרכישת סחורה שנמכרה בעסק שלך.

לשכירים ועצמאים המחויבים להירשם כעוסקים במע”מ ולהגיש דוחות מס, ההפסקות. החוק מאפשר לסוחרים אלו לקזז את הסכומים שגבו מלקוחותיהם כנגד מסים המגיעים על רכישות העסק שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *