אחרי יותר מעשור של עליות מחירים חדות בכל רחבי הארץ, קשה עד בלתי אפשרי למצוא נדל”ן שיניב תשואה גבוהה באמת. גם המחויבות של הממשלה להורדת מחירי הדיור, בין השאר באמצעות העלאת מס הרכישה, פוגמת באטרקטיביות של אפיק זה. האופציה הנפוצה השנייה, שוק ההון, סובל גם הוא מחוסר יציבות – ולעומת זאת נכסים דיגיטליים עשויים לספק נחת רבה למשקיעים בהם. בפרט כך הדבר כשמנהלים נכון את הנכס ופועלים על-מנת לקדם אותו אל העמוד הראשון בתוצאות החיפושים הרלוונטיים בגוגל. המידע בעמוד זה יעזור לכם להבין איך עושים זאת ביעילות ובמהירות.

בחירת מילות מפתח נכונות

השלב הראשון בקידום נכס דיגיטלי הוא בחירה מושכלת של הביטויים שעבורם יתבצע הקידום. לצורך כך נדרש מחקר מילות מפתח, פעולה שמחייבת מיומנות ולכן מומלץ להפקיד אותה בידי מקדם אתרים SEO מקצועי. ההחלטות בשלב זה מתקבלות על סמך מספר החיפושים הפוטנציאלי אחרי כל מילה או ביטוי, רמת התחרות עבורם, הסיכוי שגולש או גולשת שהקלידו את הביטוי בגוגל אכן יבצעו בסופו של דבר את הפעולה הרצויה, כלומר זו שתניב הכנסה מהנכס הדיגיטלי, ועוד.

תוכן איכותי

המשוואה פשוטה: ככל שהנכס הדיגיטלי מכיל תוכן בעל ערך רב יותר לגולשים כך הוא ימשוך אליו יותר אנשים. בנוסף, מי שכבר נכנס אל אותו נכס מושקע יישאר בו פרק זמן ממושך וגם לכך יש השפעה חיובית על הדירוג בגוגל. תוכן מעניין, מקורי, עדכני ומועיל גם מגדיל את הסיכוי שהמבקרים באתר ישאירו פרטים או ילחצו על קישור מומלץ ובכך יספקו לבעלי הנכס עוד הכנסה.

עוד כדאי לדעת בהקשר זה שישנה חשיבות גם לתדירות העדכון – הדרך הטובה ביותר היא להעלות באופן קבוע תכנים חדשים (ולא כמות גדולה בבת אחת ואז תקופה ארוכה של אפס פעילות).

נכסים משניים

צעד נוסף שעשוי לתרום באופן משמעותי להגעת הנכס הדיגיטלי אל המיקומים הבולטים לעין בדפי תוצאות החיפושים בגוגל הוא יצירת נכסים משניים. נכס שכזה יכול להיות ערוץ יוטיוב וגם קבוצה בפייסבוק או חשבון באינסטגרם יכולים לשמש כנכס משני – שתומך בנכס הראשי ומזרים אליו תנועה.

שיתופי פעולה

הבסיס של האינטרנט הוא קישורים, וגם אותו ניתן למנף לטובת מקסום הרווחים האפשריים מהנכס הדיגיטלי. שיתופי פעולה עם בלוגים מקצועיים נחשבים בתחומים המשיקים לתחום שבו עוסק הנכס – פוסט אורח בבלוג כזה או לחילופין תוכן של בעל/ת בלוג בנכס הדיגיטלי עצמו – יכולים לחשוף את הנכס לקהל חדש ונרחב.

גם החלפת קישורים ובאופן כללי יצירת קישורים איכותיים אל הנכס הדיגיטלי יתרמו במידה רבה לקידום בגוגל. חשוב מאוד להקפיד על לינקים אך ורק מאתרים שגוגל מייחס להם ערך ואמינות, ושבנוסף ישנו קשר אמיתי בין הנושאים שבהם הם עוסקים לנושאים שבהם עוסק הנכס הדיגיטלי.

לשיתוף המאמר