מודל הרווחים של נכסדים אינטרנטיים

ענף האיקומרס ותחום הנכסים הדיגיטליים בעולם נמצאים מזה מספר שנים במגמת צמיחה ברורה. אך פתאום צצה הקורונה. ידוע כי הקורונה השפיעה על הכלכלה בעולם במובנים רבים ומעניין להכיר את השפעתה על המסחר האלקטרוני ועל ענף הנכסים הדיגיטליים בעולם.

בגלל הסגרים – הרכישות המקוונות קפצו

בעוד ענפים מסוימים כמו התעופה והמלונאות ותיירות בכלל קרסו, הרי שמאז פרצה הקורונה לחיינו כמה ענפים פרצו קדימה. חברות שמתמחות בניתוח קמפיינים של פרסום לעסקים ופעילות בדיגיטל מסבירות שנוצרה מציאות מיוחדת. אף אחד לא יכול היה לחזות את הבום שיצרה הקורונה בכל מה שקשור עם מסחר מקוון, איקומרס ונכסים דיגיטליים מסוגים נוספים. הצרכנים בכל העולם שנאלצו לשבת בבית בין סגר אחד למשנהו הקפיצו את הרכישות המקוונות. אפילו קהלים שלפני כן לא היו חלק מצרכני האיקומרס נכנסו לתמונה. במקום לצאת החוצה, הציבור כולו התרגל להסתמך על משלוחים מהזמנות ברשת. אין זה מפתיע כי לאור זאת, אין ספור יזמים הצטרפו למשחק והקימו חנויות מקוונות שהפכו לנכסים דיגיטליים מניבים ומצליחים כמעט בין לילה.

שינוי התנהגותי יציב או טרנד חולף?

אנו נמצאים בשלב שבו הקורונה כבר בדעיכה ברורה. ברור כי השיא מאחורינו וגם הכלכלה המסורתית מתחילה להתעורר ולהתאושש. יחד עם זאת, כל המומחים מסכימים כי את ההשפעות הצרכניות של הקורונה אי אפשר יהיה לבטל. אנשים שהתרגלו להזמין כמעט יום יום מוצרים שונים אונליין, פחות יחזרו לחנויות הרגילות. נכון שתמיד יהיו כאלה שיצאו לקניון בשביל הבילוי שבדבר, אבל כל הסימנים מראים כי הרכישות המקוונות במסות הנוכחיות אינן טרנד חולף. 

ממש כפי שמעסיקים רבים מאפשרים לעובדים לעבוד בצורה גמישה, לפעמים במשרד ולפעמים בבית, הגמישות נשארת בעוד תחומי חיים. אנשים מבינים שהזמן עם המשפחה יקר, אנשים לא רוצים לשרוף שעות בפקקים. אנשים מבינים שהזמנות מוצרים ואפילו שירותים באתרי איקומרס חוסכת זמן, חוסכת כסף ומדובר גם בנוחות. כדי להמחיש עד כמה זה דרמטי, הבה נביט בכמה מספרים רלוונטיים.

נכסים דיגיטליים – מה אומרים המספרים

חנויות איקומרס מהווים נכס דיגיטלי שתומך בפעילות כלכלית ממשית. בשביל זה לא צריכים להסתמך על ניחושים אלא צריך פשוט להסתכל במספרים. במהלך 2021 צמח ענף הסחר האלקטרוני בעולם ביותר מ-15 אחוזים. וזאת אחרי ששנה קודם לכן, כבר נרשם גידול ולמעשה קפיצה של 25 אחוזים. אף ענף כלכלי מסורתי לא מכיר כמעט מספרים כאלה, בוודאי שלא בימי הקורונה. מעריכים כי לאורך 2022 צפויות המכירות הגלובליות של חנויות איקומרס להגיע ליותר מ-5 טריליון דולר ברחבי העולם. אפילו בקצב צמיחה סולידי יותר מכפי שנרשם בקורונה, מעריכים כי בתוך שלוש שנים יגיעו המכירות בעולם ליותר מ-7 טריליון דולר. מכירות אלה כוללות הזמנות בשווקים מקומיים וכן הזמנות של מוצרים גלובליים, שחוצים גבולות ומדינות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *