נכס דיגיטלי להשקעה

מה אתם חושבים על השקעות? יכול להיות שנדמה לכם שהשקעות זאת אומרת אך ורק מסחר בבורסה, אבל זה מאוד לא מדויק. נציג כמה תחומים שישראלים נוהגים להשקיע בהם כיום, בלי לקחת סיכונים בבורסה. מתאים גם למי שלא מכיר או לא רוצה להכיר את העיסוק בגרפים, הרבה תנודות של ניירות ערך או מושגים לא ברורים כגון שווי שוק, מכפיל הון וכדומה. נתאר כמה תחומים שצומחים עם העידן החדש, של סביבה דיגיטלית מתקדמת באמת. 

להשקיע בהקמת חנות מקוונת 

בעלי ידע בניירות ערך נוהגים להשקיע במסחר באופציות או חוזים עתידיים. אבל הפעם אנו רוצים לדבר על השקעות מסוג אחר לחלוטין. ישנן אפשרויות מגוונות, שעד לפני זמן מה נחשבו לאקזוטיות אך כיום מתקרבות לקדמת הבמה. השקעה מסוג אחד מבוססת על נכס דיגיטלי שמאפשר למכור, והרבה. השקעה בנכסים דיגיטליים מהסוג שאנו מדברים עליו מתחילה עם הצטרפות לפלטפורמה קיימת של חנות דיגיטלית או מכירה בעזרת אתר נפרד. גם אם מעולם לא פתחתם עסק או חנות, אפילו אם מעולם לא ניהלתם צוות, אתם בטח יודעים כי תחום המכירות אונליין שובר כל הזמן שיאים חדשים. כולם מכירים את השמות איביי, אמזון. יתכן ששמעתם על שופיפיי, דרופשיפינג וכן הלאה. הרעיון בהשקעה שכזאת הוא שתוך זמן קצר אתם יכולים למכור אונליין, לכל העולם. אחרי שלומדים את הנושא, תחזוקת החנות השוטפת לא צריכה מאמץ או זמן רב. אפשר לשלב ניהול של חנות משגשגת עם עבודתכם כשכירים או כעצמאים. מי שמתקדם מהר, יכול להפוך את ההשקעה הראשונית לרשת של חנויות ולמקור פרנסה יחידי. 

להשקיע בהלוואות שיתופיות 

סוג שונה לחלוטין של השקעה מאפשר לציבור הרחב להפוך בעצם לבנק. פלטפורמות מקוונות מאפשרות לאנשים שיש להם כסף פנוי להזרים את הכסף לפלטפורמה, שמציעה שירות ציבורי חשוב. מדובר בעצם בהלוואות של אנשים לאנשים. הפלטפורמה יודעת למיין את ציבור הלווים לפי רמת סיכון. המשקיע יכול להשקיע סכום כסף קטן או גדול, ולבחור את רמת הסיכון – סולידי יותר או פחות. זהו מצב שבו שני הצדדים מרוויחים. לציבור מגיע הלוואות יותר זולות מהבנקים. למשקיעים אפשר לקבל תשואה הרבה יותר גבוהה מכפי שאפשר עם מוצרים בנקאים מוכרים (כגון פיקדונות או תוכניות חיסכון). זהו פתרון שיכול להתאים כהכנסה שוטפת, נוספת. 

להשקיע בנדל”ן בישראל או בחו”ל

עולם אחר של השקעות לוקח אותנו לנדל”ן. זהו תחום שמושך לא רק משקיעים מנוסים אלא גם צעירים ומשפחות. בין היתר, אנשים משקיעים בחו”ל, בנכס להשכרה, מפני שאינם יכולים להגיע לדירה בארץ. ישנם בעלי דירות שרוצים דירה נוספת להשקעה, בארץ או בחו”ל. מדובר בתחום די משגשג, שנקרא גם נדל”ן מניב. מי שחושש מהשקעה לבד, יכול להצטרף לקרנות נדל”ן. מדובר בקרנות שבהן כל שותף מזרים סכום מסוים של כסף, אפילו פחות ממחיר של דירה או אפילו של חדר בדירה. בהתאם לסכום ההשקעה, כך נגזר גובה התמורה. 

להשקיע בנוכחות דיגיטלית מניבה 

אפיק נוסף שבו ישראלים נוהגים להשקיע מחזיר אותנו לנישה הדיגיטלית. כאן מדובר על השקעה בפלטפורמה דיגיטלית, או נכון יותר לומר – יצירת נוכחות דיגיטלית חזקה. ההשקעה כאן היא בהקמת אתר, בהקמת דף פייסבוק או ערוץ אינסטגרם, יו טיוב וכדומה. ההשקעה כוללת קידום מקצועי של הנוכחות הזאת, שנועדה להניב רווחים שוטפים. את ההכנסות מהנוכחות הדיגיטלית הזאת מקבלים מכל מיני מקורות. לדוגמא, מכירה פרסומות שמשובצות בנכס הדיגיטלי שלכם. שיתופי פעולה מסחריים, בצורה של שיווק שותפים או פרסום של ספונסרים. אפשר להרוויח לא מעט מפרסומות או איסוף לידים עבור גורמים מסחריים. 

לשיתוף המאמר