אם אתם מרגישים שבימינו כמעט כולם משקיעים בהשקעה כזאת או אחרת, אתם לא טועים. זה נכון שלא כולם עדיין שם, אבל הרבה אנשים, למעשה יותר מאי פעם, מוצאים השקעות מניבות. התוצאה – הכסף עובד בשביל המשקיעים, באופן קבוע ושוטף. בדקנו למה כיום יותר קל לבצע השקעות מניבות מאיי פעם בהיסטוריה, ואלה המסקנות. 

קל להשקיע בזכות פלטפורמות זמינות

מהפכת האינטרנט היא זאת שעומדת בבסיס התפוצה הרבה של השקעות מניבות כיום. זה לא מפתיע, משום שהאינטרנט יצרה שינויים צרכניים והתנהגותיים כמעט בכל תחום. כפי שכולם קונים ומזמינים מוצרים באינטרנט (מרהיטים וכלי נגינה ועד עגילים ובשמים), אנשים גם בוחרים נכסים דיגיטליים מניבים ומבצעים את ההשקעה אונליין. הזמינות הזאת מאפשרת לאנשים לגשת להשקעות שבעבר רק מעטים ידעו עליהם. חוץ מזה, עידן המידע והאונליין יצר סוגים של השקעות מניבות שלא היו קיימים בעבר. לדוגמא, להשקיע בחנות אונליין רווחית היה אפשרי מן הסתם רק לאחר שהתפתח תחום הסחר המקוון.

קל לאסוף מידע לגבי השקעות

מלבד זה שבאינטרנט ניתן לבצע השקעות ישירות, יש עוד סיבה שהרבה יותר קל כיום להשקיע בנכסים מניבים. נוסף לפלטפורמות השקעה מקוונות, האינטרנט גם יוצרת המון מקורות מידע המגיעים חופשי לידי הציבור. משקיעים נבונים תמיד בודקים מידע לגבי אפשרויות השקעה מגוונות. את המידע ניתן למצוא כיום באינטרנט, משלל גורמים. אפשר להצליב מקורות מידע, לבדוק ביקורות של משקיעים וגולשים, להבין יתרונות וחסרונות ודגשים. מי שעושה שיעורי בית בעצמו, מרגיש הרבה יותר בנוח להשקיע את כספו (ובצדק). 

נדרשים סכומי השקעה לא גבוהים

כיום מאוד קל לבצע השקעות מניבות, גם מסיבה נוספת – עלויות ההשקעה. השקעות מסורתיות, שהיו מקובלות בעבר, מחייבות סכומי כסף גבוהים ולעיתים אפילו מאוד מאוד גבוהים. חשבו לדוגמא על רכישת נכס נדל”ן או על הקמת עסק בשיטת הזכיינות. לא כל אחד יכול להשקיע סכומים של מאות אלפים ואפילו מיליוני שקלים. אבל כיום יש המון אפשרויות אחרות. הרבה השקעות מודרניות מניבות, זמינות בסכומי השקעה שכמעט כל אחד יכול לעמוד בהם. נכסים דיגיטליים זולים יחסית, יכולים לגלם בתוכם פוטנציאל יפה מאוד להכנסות נאות. והאמת היא שלא רק מומחי טכנולוגיה מבינים את זה. בין המשקיעים ניתן למצוא כיום חבר’ה צעירים, זוגות צעירים, פנסיונרים, שכירים ועצמאים קטנים וגם כרישי השקעות ואפילו מומחי בורסה. הציבור הרחב נמצא שם, וזו תופעה שאף פעם קודם לכן לא הייתה קיימת בהיסטוריה. 

אפשר להשקיע בצורה ישירה

בעבר הלא רחוק, הרבה השקעות התבצעו בשיטת חבר מביא חבר. זה מאוד נפוץ בקרב בעלי הון ובקרב משקיעים מנוסים או אנשי נדל”ן. אבל לא לכולם יש חברים שמתמצאים בנושאים כמו נדל”ן או בורסה ולא לכולם יש חברים שיכולים להיות שותפים לעסקים או להשקעות. וזה היופי של מה שקורה כיום. המידע החופשי, הרשתות החברתיות, התחום הדינאמי של השקעות אלטרנטיביות והשקעות דיגיטליות, כל זה לא מצריך לפנות לאף אחד. לא צריך לפנות ליועצים או למומחים או לחברים שאולי יודעים למי להפנות אתכם. כל אחד יכול לחפש אלטרנטיבות ואפשרויות מגוונות, להשקעות בסכומים קטנים או בסכומים פחות קטנים. הכל, בלי מתווכחים ובלי טובות מאחרים:

נסיים עם כמה נקודות:

  • בכל השקעה בדקו את רמת הסיכון. להשקיע בביטקוין למשל זה משהו אחר ביחס להשקעה בחנות דיגיטלית.
  • אספו מידע, התייעצו ושאלו לגבי אפשרויות השקעה. ידע נותן כוח וביטחון.
  • ניתן לפזר בין כמה השקעות את הסכום הפנוי שיש בידיכם. זו אסטרטגיה מקובלת מאוד.