תוכניות עסקיות וחשיבותן

מידע נמצא בכל מקום, אז אסוף אותו. לא משנה כמה גדול או קטן, לא משנה כמה רדוד, מצא מידע ושמור אותו איפשהו. עדיף לרשום אותו על גבי לוח ולתלות על הקיר כך שניתן יהיה לדמיין אותו במהירות מכיוון שתוכל לראות כמה מידע זמין. בשלב זה, אל תדאג ממה שהמידע אומר לכם. שלב זה עוסק רק בזיהוי “נקודות נתונים”.

הבנת המצב הנוכחי של החברה

כאשר מפתחים אסטרטגיה דיגיטלית, אין טעם ליצור אותה יש מאין. הבנת חברת היעד שעבורה אנו יוצרים אותה היא חיונית.

ישנן הרבה אסטרטגיות דיגיטליות כמו קידום אתרי וורדפרס בגוגל נהדרות מסתבכות על ידי התמקדות בשלב הלא נכון של החברה. לדוגמה, ייתכן שחברה תצטרך לעשות את עבודת היסוד לפני שתוכל לחדש. ישנן אסטרטגיות מתוכננות היטב אשר נכשלו מכיוון שהן לא היו חדשניות מספיק כדי לאתגר ולהתגבר על המתחרים שלהן.

לכן, חשוב להבין את הרקע של החברה. בדיוק כמו איך מאמנים מסוגלים לשפר ביצועים על ידי הדרכה למאמנים שלהם על סמך גודל הספורטאי.

מיפוי מגמות מאקרו ומיקרו

מגמות מיקרו נמשכות 3 עד 5 שנים, בעוד מגמות מאקרו נמשכות זמן רב יותר.

מגמות אלה הן כמו מים הזורמים בתעשייה. כולנו יודעים שכאשר אנו שוחים בזרם, הרבה יותר קל לרדת במורד הזרם מאשר במעלה הזרם.

גוגל הצליחה כי היא זיהתה בעיות באלגוריתמי הפרסום שלה בשלב מוקדם; בתוך המגמות המאקרו של האינטרנט והעלייה של מנועי החיפוש, היא הגיבה למיקרו-טרנדים בצורה של הבנה טובה יותר של פרסום באינטרנט.

כל אסטרטגיה דיגיטלית צריכה להיות מבוססת על מגמות המיקרו והמקרו שימשכו ויניעו תעשייה, וייצרו את התנאים הכלליים לשנים הבאות.

זיהוי צרכי לקוחות קיימים, צרכים משתנים והתנהגויות מתעוררות

למד על טכנולוגיות מתפתחות ופופולריות שיעצבו את עתיד התעשייה בחמש השנים הקרובות.

ניתוח התחרות, לא רק למתחרים ישירים אלא גם למצטרפים חדשים שמתחרים כצפוי בשוק של החברה שלך.

הטכנולוגיה הדיגיטלית נעה כל כך מהר ובעוצמה כה משבשת עד ששלושת הכוחות הללו מקבלים חשיבות מיוחדת ביחס לטרנדים אחרים.

לדוגמה, מייספייס נכשלו כי הם פספסו את השינוי בהתנהגות הלקוחות לכיוון רשת חברתית פרטית. רכישת Whats App על ידי פייסבוק היא סימן טוב כאשר פייסבוק מבינה שהעברת מסרים מיידיים הופכת לטרנד טכנולוגי חדש. אובר וליפט נמצאות בצרות כשהן מנסות להבין את כל מהלך זה של זה במירוץ שלהם לשווקים גלובליים.

אסטרטגיית סקירה תקופתית

זכור, האסטרטגיה היא כלי חי. אם זה הולך לגדול, זה צריך תשומת לב.

בעוד שחברות רבות מעבדות מחדש את האסטרטגיה שלהן מדי שנה, גיליתי שההצלחה הטובה ביותר היא לעשות זאת כחלק מפגישה רגילה, כך שהצוות משקף את זה לפחות מדי חודש (אבל באופן אידיאלי אפילו לעתים קרובות יותר מזה). אסטרטגיה דיגיטלית יכולה גם להשלים את כל מתודולוגיות התכנון שכבר קיימות בארגון שלך, כגון יעדים ותוצאות מפתח, שעשויות להיות חלק ממסגרת תכנון רבעונית.