עסקים שמוכרים מוצרים או שירותים בחו”ל, צריכים לנהל נכון את מאמצי האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי לחדור לשווקים ברחבי העולם, ותהליך קידום אתרים בחו”ל הוא תהליך מורכב, במיוחד למי שאינו בקיא בתחום. גם אנשים שבקיאים בתהליכי קידום אתרים, יודעים שכדי להשיג תוצאות מעולות, צריך להשקיע שעות ארוכות, ולהתעדכן במגמות החדשות, מה שאומר שלא נשאר להם כמעט זמן לנהל את העסק שלהם. מדינות מרובות, שפות מרובות, ובמקרים רבים, שפות מרובות במדינה אחת. קל להסתבך בשלבים הדרושים להצלחת התהליך, ואפילו קל יותר לשלוח מסרים שגויים לגוגל וליצור מספר בעיות אופייניות של קידום אתרים בחו”ל, כמו למשל תוכן כפול.

עם גישה מקצועית ותוכנית מקיפה, אתם בדרך להצלחה

למרבה המזל, קידום אתרים בינלאומי מקצועי ואיכותי הוא בר השגה; מומחי קידום אתרים נוקטים בגישה נכונה שמבוססת על תכנון מקיף לצרכים הייחודיים שלכם.

אז בואו נבחן את השיטות השונות שמאפשרות התמקדות ללקוחות בינלאומיים, וקבלת החלטות נכונות במהלך ההתמודדות עם המשימה המורכבת של קידום אתרים בחו”ל להשגת תוצאות דירוג טובות בגוגל, במספר מדינות. מוכנים? בואו נראה איך כל זה עובד.

מה זה קידום אתרים בחו"ל?

קידום אתרים בחו”ל הוא תהליך ארגון ואופטימיזציה של דפי האינטרנט באתר, כדי לאפשר לגוגל לזהות את המדינות שאליהן אתם מכוונים, את התוכן והשפה הספציפיים עבור כל משמש במיקום נתון.

במובנים רבים, קידום אתרים בינלאומי דומה לאופן שבו סוכנות שיווק דיגיטלי בחו”ל מספקת שירותים לעסקים שמתמקדים במספר מיקומים, מכיוון שהתהליך מתמקד לרוב בערים ומיקומים שונים.

שמות דומיין לקידום אתרים בחו"ל

בבחירת שם דומיין לקמפיינים של פרסום בינלאומי לתהליך קידום אתרים בחו”ל, יש כמה שיקולים שחשוב לקחת בחשבון. חלק מהדומיינים, שידועים כדומיינים ברמה העליונה של קוד המדינה, ניצבים כברירת מחדל במיקום ספציפי. 

ניתן למקד דומיינים ברמה עליונה אחרים, כמו למשל TLD, על מנת להצביע על מדינות ספציפיות. תתי-תיקיות ותתי-הדומיינים בדומיינים אלה של TLD יכולים להיות מיקוד גיאוגרפי גם למדינות שונות. הנקודה העיקרית שחשוב להבין היא שאתם צריכים לוודא שיש לכם את הדומיין הנכון לדרישות קידום אתרים בינלאומי.

אבל נקודה שחשוב עוד יותר להבין, שעשויה קצת לבלבל בעלי עסקים שאינם בקיאים בתחום, היא שלפעמים ניתן לשבור כללים אלו, ודוגמא אחת היא כאשר מקדמים תוכן עם קידום אתרים. אפילו דומיינים חזקים במיקוד גיאוגרפי יכולים לדרג תוכן מידע בינלאומי. 

איך למקד קידום אתרים בחו"ל לארץ ספציפית?

הנה רשימה בסיסית שמומחי קידום אתרים בינלאומי מקפידים עליה בתהליך מיקוד לארץ ספציפית:

  • שימוש בדומיין פרטני למדינה.
  • ציון המיקום שאליו ממוקד תהליך שיווק דיגיטלי בחו”ל ב-Google Search Console.
  • רישום כתובת העסק ב’גוגל לעסק שלי’.
  • רישום כתובת העסק באתר.
  • אירוח האתר באופן מקומי, למטרות שימושיות לתהליך קידום אתרים בחו”ל.
  • קבלת קישורים מאתרים פרטניים למדינה.
  • שימוש בשפות מקומיות.

צוות קידום אתרים בינלאומי שולח איתות ברור לגוגל לגבי המיקום שבו העסק מתנהל וקהל היעד שאליו מיועד התוכן שבאתר. סימנים מרובים שולחים איתות ברור, לכן חשוב לכלול את כל הפריטים ברשימה.

אסטרטגיית קידום אתרים בינלאומי

ברוב המקרים, מאמצי קידום אתרים בחו”ל כוללים מיקוד למדינות מרובות, מה שאומר שיש להתאים את הגישה בכל המיקומים הרצויים.

קיימות כמה שיטות לביצוע התהליך, ומומחי שיווק באינטרנט בחו”ל יודעים להתאים את השיטה הנבחרת למטרות העסקיות שלכם. הנה שלוש גישות שחלות על רוב המאמצים המקצועיים הרציניים של קידום אתרים בינלאומי:

1. שיווק באמצעות תוכן

שיווק תוכן ממוקד מסייע לדפים באתר להשיג דירוג בינלאומי גבוה בגוגל. אם ניתן לייצר לידים דרך תוכן, אז קידום התוכן שלכם עם תהליך קידום אתרים בחו”ל הוא האפשרות הפשוטה ביותר. זהו תהליך קל מבחינה טכנית, אבל יש לוודא גם שזהו מודל עסקי בר קיימא עבור החברה שלכם. 

לחברות שמנהלות עסקים מקוונים, שיטה זו לרוב מתאימה, אבל לעסקים קלאסיים, לרוב זו אינה השיטה הנכונה להשיג מטרות שיווק דיגיטלי בחו”ל.

2. אתר TLD יחיד

בחלק מהתעשיות, ניתן לראות במקרים רבים תוצאות חיפוש בינלאומיות אוטומטיות של עסקים מקומיים שאינם מקבלים את הדירוג כתוצאה מתהליך ספציפי של קידום אתרים בחו”ל. 

אם עסקים אלו היו מעוניינים להתמקד בקידום אתרים בינלאומי, הם לא היו מתקשים להשיג את התוצאות הרצויות; ובמקרים אלו, תהליך קידום אתרים קלאסי הוא ככל הנראה כל מה שהם צריכים. המטרה היא לבצע מחקר לפני שצוללים לתוך מערך מורכב של שיווק באינטרנט בחו”ל.

3. תיקיות משנה ומיקוד גיאוגרפי

כשיש צורך בתוכן פרטני למדינה, אחת האפשרויות הקלות ביותר היא יצירת ספריות משנה מקומיות באתר שלכם. ספריות משנה אלו יכולות להיות ממוקדות גיאוגרפיות ב-Google Search Console, ויכולות להכין תוכן ושפה ספציפיים למדינה. הנה דוגמא ויתרונות של כל אחת מהאפשרויות:

Example.copm – אתר עיקרי שמכוון לארצות הברית.

/example.com/uk – בריטניה.

/example.com/de – גרמניה.

לגישה זו יש שלוש יתרונות עיקריים. ראשית, האתר הקיים מורחב למדינות בחו”ל, כך שיתכן שיהיה צורך בפחות ניהול טכני ותקורה, למשל לאירוח. שנית, ספריות המשנה יורשות סמכות מדומיין האב. 

ושלישית, יש רק אתר אחד שצריך לבצע עליו תהליך קידום אתרים בחו”ל, כך שאם המטרה היא ליצור קישורים ספציפיים למדינה ולשפה, תהליך זה עדיין פשוט וחסכוני יותר מקידום אתרים מרובים.

בשורה התחתונה, הנקודה שחשוב להפנים היא שבלי מיקוד גיאוגרפי מדויק, האתר שלכם נקבר בעומקים האפלים של תוצאות החיפוש

מומחי קידום אתרים בחו”ל יודעים ששיווק באינטרנט בחו”ל לרוב התעשיות, חייב להתמקד במיקוד גיאוגרפי. דירוג בינלאומי עוסק באספקת הוכן הנכון עבור הקהל הנכון, לרוב מסיבות עסקיות ספציפיות.

לכן חשוב לוודא שגוגל לא תתבלבל לחלוטין ממספר הגרסאות של האתר, במצב שיוביל לדחיקת האתר לעומקים העמוקים והאפלים ביותר של אינדקס החיפוש.