שיווק נכס וירטואלי

נכס דיגיטלי הוא למעשה פלטפורמה שנמצאת באינטרנט והיא מייצרת עבור האדם שהיא שייכת לו, כסף! יש כיום המון סוגים של פלטפורמות לייצור נכסים דיגיטליים בניהם: אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, ערוץ יוטיוב, פורטלים, חנויות מסחר דיגיטליות ועוד. על מנת לעשות מהפלטפורמות האלו כסף, יש להבין איך הן עובדות ולדעת איך ניתן לשוק אותן. במאמר הבא נסביר על ארבע דרכים לשווק של נכסים דיגיטליים.

קידום אורגני

אחת הדרכים המוכרות בעולם השיווק של אתרי אינטרנט או פורטלים הוא הקידום האורגני. אם תלכו אל משרד פרסום מקצועי, רוב הסיכויים שכבר בשיחת ההכרות תשמעו את צמד המילים האלו. הקידום האורגני הוא למעשה קידום של האתר בגוגל באמצעות תוכן. על בעל האתר לייצר תוכן עבור האתר וגם תוכן חיצוני עבור בלוגים חיצוניים כדי ליצור תנועה של גולשים אל האתר וכדי להעלות אות בדירוגים של גוגל אל העמוד הראשון.

כיום ידוע שהקידום האורגני עובד טוב מאוד, אך הוא מצריך עבודה מתמידה של כתיבה איכותית הגורמת לגולשים לרצות להיכנס לאותו אתר, להסתקרן ולהמשיך לקרוא מה שכתוב בו.

קידום ממומן

קידום ממומן קיים כיום בכל הפלטפורמות. הוא התחיל בגוגל, המשיך בפייסבוק וקיים כיום גם באינסטגרם, בטוויטר ובעוד פלטפורמות. בקידום מהסוג הזה, בעל הנכס הדיגיטלי, משלם סכום כסף מסוים תמורת חשיפה של האתר או העמוד. את החשיפה מבצעים לפי הגדרות של קהל היעד המבוקש. במידה ואתם מבצעים קידום ממומן בעזרת משרדי פרסום, וודאי תבצעו יחד איתם פעולה של צביעת קהלים שתדייק את בחירת קהל היעד עבור הפרסום. הקידום הממומן נקרא גם קמפיין והחשיפה שלו מוגבלת לימים וכמות אנשים לפי העלות שתשלמו.

שיווק שותפים

שיווק שותפים היא שיטה שבה אתם גם מרוויחים וגם מייצרים תנועה אל הנכס הדיגיטלי שלכם. בשיווק שותפים אתם למעשה משווקים בנכס שלכם מוצרים של חברות אחרות ומעצם הפרסום שלהם, מגיעים אליכם אנשים אל האתר או הדף. במקרה של שיטת שיווק זו, אתם מרוויחים פעמיים. מצד אחד, כל הקלקה על קישור של מוצר שהגיע מכם, מביאה לכם סכום כסף מסוים שנקבע עם אותה חברה מראש ומצד שני, אתם מביאים יותר קהל אל הנכס שלכם ומרוויחים את החשיפה.

כתבות קישורים

עוד דרך מעולה לשווק נכס דיגיטלי שלכם היא באמצעות יצירת נכס דיגיטלי אחר עם חשיפה גבוהה. לשיטת שיווק זו קוראים כתבות קישורים. אלו למעשה כתבות יחצנות שיווקיות שנועדו לפרסום במגוון אתרי חדשות חזקים ברשת. בתוך הכתבה ניתן להזכיר את הנכס הדיגיטלי שלכם, לשים קישור שלו וכך לייצר אליו תנועה.

לסיכום, במאמר זה הזכרנו 4 דרכים לשיווק של הנכסים הדיגיטליים שלכם. כמובן שמעבר לארבעת השיטות האלו, קיימות שיטות נוספות, אך אלו בהחלט המוכרות ביותר והפרקטיות.