מסחר בשיטת דרופשיפינג

ניתן להצביע על המון יתרונות ברכישה של נכס דיגיטלי. קודם כל, הוא עולה הרבה פחות מאשר נכסים פיזיים, כדוגמת נדל”ן, משרד, חנות, מפעל וכדומה. שנית, ניתן לנהל נכס כזה בצורה קלה יחסית, לעיתים בעזרת שילוב של כלים אוטומטיים. אך חשוב להבין כי מדובר על נכס מניב לכל דבר. ומכיוון שקיימים הרבה סוגים שונים של נכסים דיגיטליים ולא כולם רווחיים באותה המידה, בדקו היטב כמה דברים. אלה כמה מהדברים המרכזיים שחשוב לכם לבדוק כששוקלים לרכוש נכס דיגיטלי. 

בררו רמת הכנסות נוכחית

אחד הדברים החשובים ביותר לבדיקה של נכס דיגיטלי קיים, זה מהו הערך הריאלי שלו. בהמשך נרחיב על כך, אולם תחילה יש דרך מאוד פשוטה שיכולה לעזור. בהנחה שמדובר על נכס שכבר הפיק רווחים לבעליו, בררו מה רמת ההכנסות הנוכחית שהוא מניב. לקנות נכס שמניב 1000 ₪ בחודש זה דבר אחד. לקנות נכס שמניב סכום כפול או פי עשר מזה, זה כבר משהו אחר לגמרי. 

פוטנציאל השבחה

חשוב להדגיש כי רמת ההכנסה הנוכחית של נכס אינטרנטי היא לא הדבר היחיד שאומר לכם האם הנכס הספציפי הוא כדאי יותר או פחות. חשוב בנוסף לכך להבין האם קיים פוטנציאל השבחה לנכס הזה. אם הנכס מניב כיום 1000 ₪ בחודש (רק לצורך הדוגמא), השאלה היא בכמה ניתן להעלות את הסכום הזה. במידה ותוכלו לארגן אסטרטגיה עסקית יעילה שתביא להרבה יותר חשיפה, תוכלו לייצר הכנסה הרבה יותר גבוהה. נכסים שניתן להשביח הם כאלה שמאוד משתלם לרכוש. 

הבינו מיהו קהל היעד ומהי החשיפה

עוד דבר שרצוי מאוד לבדוק כששקולים לרכוש נכס דיגיטלי כזה או אחר, זה מיהו קהל היעד. למעשה, צריך לנתח ולהבין לא רק מיהו קהל היעד במונחים כלליים, אלא גם מהו נתח השוק הכולל שאליו אתם פונים. בדקו עד כמה רחב הביקוש לשירות הדיגיטלי או עד כמה תוכלו להרחיב את מעגל המשתמשים. ככלל, נכס שתוכלו להביא אליו חשיפה מוגדלת, זה נכס מוצלח. כמובן שצריך לתרגם את החשיפה הזאת, לכדי הכנסה. 

עלות נכסים דיגיטליים – ערך השוק

אחד הקשיים ברכישת נכסים דיגיטליים קיימים, שאין להם רווחים משמעותיים בשלב זה, נובע מכך שאין מחירון מוסכם. בשונה מהמצב ברכישת דירות, משרדים ובכלל נדל”ן, לא קיים מחירון לנכסים מהסוג הדיגיטלי. כפי שאמרנו, סדר הגודל של הכנסות נוכחיות יוכל לתת לכם כיוון. יחד עם זאת, זה לא הכל. כדי לנסות להבין מהו ערך השוק, נסו לנתח את סיכויי ההצלחה של הנכס הזה. ככל שמדובר בנכס מיוחד, ייחודי ועם פחות מתחרים, כך סיכוייו להצליח עולים (במידה ותזהו כי הוא יכול לעורר עניין). כמו כן נסו לבדוק אם אתם מוצאים נתונים על מכירת נכסים דיגיטליים דומים או אפילו כמעט זהים. במידה ותגלו מאפיינים של עסקאות דומות, זה יוכל לסייע לכם לא רק בקבלת החלטת רכישה אלא גם תבינו מהו המחיר הריאלי. 

אופן הניהול של הנכס

הדבר הנוסף שאנו ממליצים לכם לבדוק כשאתם שוקלים האם לקנות נכס מסוג כזה או נכס מסוג אחר, זה האופן שבו הוא מנוהל או צפוי להתנהל. ישנם נכסים שצריך להשקיע יותר זמן בניהול השוטף שלהם. ישנם נכסים שמתנהלים כמעט מעצמם. זהו שיקול מאוד אישי – חלקנו מעדיפים נכס מניב פסיבי לגמרי ויש שדווקא נהנים מכך שהם מעורבים יותר ושהפעולות שלהם בעלות משמעות בניהול הנכס השוטף. אנו מקווים שהנקודות שהבאנו עשו לכם סדר, ויעזרו בקבלת ההחלטה.