כלי AI לנכסים אינטרנטיים

הבינה המלאכותית תופסת יותר ויותר תאוצה בשנים האחרונות. מחשב שמדמה ומתנהג באותו אופן ויכולת כמו בן אדם, או במילים אחרות מחשב שמדמה אינטליגנציה אנושית. היכולות הללו מתבטאות בהבנת שפה, זיהוי דפוסים, זיהוי תמונות וקבלת החלטות. איך אותה בינה מלאכותית יכולה להשתלב ולעזור לנו בבנייה ותחזוקה של נכסים דיגיטליים? כל אותם נכסים שנמצאים ברשת שאנחנו יכולים לשכור או למכור ולקבל עליהם רווח. בואו נראה שלוש אפשרויות ליכולת כזו. 

שיחה אנושית

גולת הכותרת של הבינה המלאכותית היא לנהל איתנו שיחה. עדיין נראה כי החברות הגדולות בעולם רחוקות מפיתוח שיאפשר לתוכנה לדבר איתנו בצורה אנושית. גוגל ופייסבוק מראות תוצאות מרשימות ונראה כי הכיוון הוא נכון. היום מאוד שכיח לראות צ’טבוט אוטומטי שקופץ באתר ומתחיל לשאול אותנו שאלות שמטרתו להפוך את הגולש לליד פוטנציאלי. פייסבוק מפתחים את ‘בלנדר’ שמאפשר מענה ממוחשב לעסקים בדף העסקי שלהם. עם השנים פייסבוק מכניסה עוד אפשרויות בפיתוח שנותן מענה חכם יותר. גוגל מפתחת את ‘מונה’, עוזרת אישית שתפתח איתך שיחה אנושית. דוגמאות שהציגה גוגל לתגובות של מינה הראו בהם שילוב של הומור ושנינות והיא הראתה תשובות מורכבות בעלות דיוק והגיון. פיתוח נוסף של גוגל הוא ‘גוגל דופלקס’ שמאפשר להזמין עבורך מקום בבית עסק בעזרת שיחה קולית. אם לבית עסק מסוים אין אפשרות אונליין להזמנת מקום, תוכל לעשות זאת בקלות באמצעות ‘גוגל דופלקס’. חברה נוספת שמפתחת שירותי בינה מלאכותית היא IBM. הפיתוח שלה מאפשר לנהל ויכוח בנושא כלשהו. התוכנה מעלה טיעונים של הצד שהוגדר לה- בעד או נגד, מקשיבה לטיעון הנגדי, שוללת אותו ומביאה טיעונים לחיזוק הצד שלה. 

טכנולוגיית ה-NFT

ה-NFT מאפשר בעזרת אמצעים טכנולוגיים ליצור בעלות על נכס דיגיטלי. כאן מדובר על נכס שהוא מסוג ציור דיגיטלי, סרטון או קובץ אודיו או דמות במשחק מחשב. כדי לוודא את מקוריות הנכס מהסוג הזה, מוצמד לו קוד. לכל NFT יש תעודת זהות ייחודית בבלוקצ’יין שלא ניתן לשכפל או לזייף, מה שמאוד דומה למטבע דיגיטלי. אולם, שלא כמו מטבע דיגיטלי, NFT אינו בר החלפה והוא בעל שווי תלוי ביקוש, ממש כמו יצירת אומנות פיזית. העניין סביב ה-NFT מאוד מתגבר ונפתחה אפשרות לשוק חדש. 

כתיבת תוכן בעזרת בינה מלאכותית

כתיבת תוכן היא אחת הדרכים לשווק נכס דיגיטלי. באמצעות הבינה המלאכותית התהליך נעשה קל יותר, ללא צורך בקלט אנושי או יצירתיות. בעזרת מתן נושא ומילות מפתח נוצר תוכן עם מטרה ברורה, וזה החלק הכי חשוב. מדובר בתחום שמאוד מתפתח. סוכנות דיגיטליות יכולות להשתמש בזה בשביל ליצור תוכן עבור הלקוחות שלהן וחברות משתמשות בכלי הזה ליצירת תוכן בנושא מסוים. האם זה טוב לגוגל? גוגל מנסה כל הזמן לשפר את תוצאות החיפוש שלה וגם את הבינה המלאכותית. RankBrain הוא העדכון האחרון של גוגל לשיפור כתיבת תוכן באמצעות בינה מלאכותית. האלגוריתמים של גוגל יכולים לזהות מתי תוכן נוצר בצורה אוטומטית. בשביל לקבל דירוג טוב יותר העצה שלנו היא לוותר על כתיבת תוכן אוטומטית כמו Grammarly  או אפליקציית המינגווי כיוון שהן לא מסוגלות ליצור תוכן מקורי ללא קלט אנושי. יחד עם זאת, אחד היתרונות בכתיבת תוכן כזו היא שלמרות שכתיבת תוכן היא אחד העיסוקיים המאוד פופולריים, לא כל כותב תוכן מיומן בכתיבת כל תוכן וכאן לבינה המלאכותית בהחלט יש יתרון. מצד שני, אחד החסרונות בתוכן מהסוג הזה בכך שהוא חסר יצירתיות ומקוריות, מה שמאפיין כתיבת תוכן טובה.