כך מייצרים כסף מהשקעות קטנות בנדלן אינטרנטי

בעולם המודרני שבו כמעט כולם נמצאים במרחב הדיגיטלי, והמרחב הדיגיטלי מנגיש לנו את צורכי היום־יום שלנו בתעסוקה, בפנאי, במסחר ואף בלימוד ובהכשרה, אנחנו לא ממש צריכים יותר מזה.עולם ומלואו מוגש לנו בלחיצת כפתור אחת, וכל מה שאנחנו צריכים, הוא רק ללמוד איך להרוויח מזה.אלפי ישראלים כבר למדו איך להרוויח מהמרחבים הדיגיטליים העצומים וממשים את ההצלחות מדי יום. לא נגזים אם נאמר שהשקעה בנכסים דיגיטליים היא העתיד של עולם ההשקעות, ולא רחוק היום שבו הנכסים הדיגיטליים יהיו מאפיקי ההשקעה העולמיים העיקריים ואמצעי מוביל ליצירת הכנסות נוספות למשקיעים.

עם זאת, כמו בכל דבר גם כאן – אומנם כדאי להשתדל לאגור כמה שיותר ביצים בסל אחד, אך לא להניח את כולן באותו סל. למה הכוונה? ובכן, בד בבד להתמקצעות בהשקעות בנכסים דיגיטליים, כדאי שנרחיב את אפשרויות ההשקעה שלנו גם כדי להבטיח את ההון שלנו וגם כדי לחזק ולהעצים את היציבות הכלכלית שלנו. איך עושים זאת? מפזרים סיכונים ומנהלים אותם. בואו נבדוק אילו אפיקי השקעה נוספים כדאי לשקול כדי למזער את רמת הסיכון בהשקעות וכדי להרוויח.

לחזק את סל ההשקעות

ישנן דרכים רבות לחזק את סל ההשקעות, רובן ככולן כוללות פיזור סיכונים בכמה תחומי השקעה מובילים. אחד מאפיקי ההשקעה היציבים ביותר גם בארץ וגם בעולם הוא שוק הנדל”ן. נדל”ן להשקעה בארה”ב מבטיח למשקיעים ביטחון יחסי, יציבות ובעיקר ביקוש. בשל גודלה העצום של האוכלוסייה האמריקנית, הביקוש לנדל”ן תמיד קיים ומושפע מתנודות קלות בלבד. גם בעיצומם של המשברים הגלובליים שפוקדים את עולמנו, שוק הנדל”ן כאפיק להשקעה שומר על יציבותו. הוא מבטיח למשקיעים תשואות נאות, מספק להם הכנסה יציבה, משנית או עיקרית, ופותח להם דלת להזדמנויות השקעה נוספות.

לשבור את המסורת עם השקעות חלופיות

אומנם להשקעות חלופיות יש פחות יחסי ציבור, אך מנהלי תיקי השקעות מנוסים כבר למדו שדווקא במקומות שבהם אין יחסי ציבור, אפשר למצוא  אוצרות של ממש, ובמקרה שלנו – השקעות יציבות ומניבות. אז באילו אפיקי השקעה חלופיים אפשר להשקיע ברמות סיכון נמוכות יחסית? בקרנות נדל”ן או בקרנות השקעה שמתמחות בהלוואות חברתיות. מה היתרון? רף כניסה נמוך, אפיקי השקעה שאינם סחירים ואינם מושפעים מתנודות המסחר בבורסות העולמיות, סיכונים מזעריים, תשואות מצוינות לאורך זמן וריביות נמוכות.

להשקיע בתבונה ולהתאזר בסבלנות

עולם ההשקעות מציע למשקיעים אפשרויות רבות להשקעה. באופן מסורתי ההשקעות המוצלחות ביותר הן תמיד אלה שכרוכות ברמת הסיכון הגבוהה ביותר ומושפעות מהתנודות של שוּקי ההון העולמיים. עם זאת, בעשור האחרון המשקיעים לומדים שכדי להצליח בהשקעות לא תמיד צריך לשחק במגרשים של הגדולים והאמיצים, ואפשר לחפש אפיקים חלופיים להשקעה בלי לסכן את כל ההון העצמי ובלי להיסחף בדרמות היום־יומיות המלוות את המסחר בשוקי ההון. אפשר להשקיע בהשקעות שיש בהן ערך חברתי – כמו גם ערך כספי – וודאי שאפשר וצריך לפזר את ההשקעות ולהקטין בכך את רמת הסיכון.