מכירת נכס וירטואלי

בשנים האחרונות ניתן לראות תעשייה חדשה בעולם האונליין הנוגעת לקנייה ומכירה של נכסים דיגיטליים. נכסים אלה יכולים להיות שופיפיי, חנויות אמזון, אתרי אינטרנט, אפליקציות, ערוצי יוטיוב, קבוצות פייסבוק עם הרבה חברים ועוד. סביב הנכסים הללו התפתחה תעשייה שלמה של קנייה ומכירה וממש כמו בעולם הנדל”ן, גם בעולם הדיגיטל ניתן למצוא סוכנויות שונות שהמטרה שלהן היא לרכוש נכסים דיגיטליים, להשביח אותם ולאחר מכן למכור אותו ברווח, לצורך כך הוקמו כיום זירות מסחר מיוחדות אשר מתווכות בין המוכרים והקונים.

על פי איזה פרמטרים נקבע המחיר של נכס דיגיטלי?

בכדי להעריך מחיר של נכס דיגיטלי, יש להשתמש במכפילי רווח בכדי להעריך אתר או נכס למכירה בצורה מדויקת. מכפילים אופייניים בתחום הנדל”ן הדיגיטלי הישראלי נעים בין פי 20 ל50 מהרווח הנקי הממוצע בשנה האחרונה של הנכס. המשמעות היא שאם אתם מעוניינים למכור נכס דיגיטלי מסוים, עליכם להכפיל את ממוצע הרווח החודשי של השנה האחרונה ב30 או 50 וזאת בכדי להגיע לערך המשוער. ישנם כמה גורמים שיכולים להשפיע על המחיר של הנכס הדיגיטלי לטובה או לרעה: ביקוש, כאשר הערכת השווי עולה כאשר יש לנכס ביקוש מוגבר, שם הדומיין כאשר ככל שיש לדומיין שם קליט יותר וסמכותי יותר הוא יכול להעלות את המחיר של הנכס. כמו כן, השימוש בפלטפורמה עדכנית וקלה לשימוש תעלה את הערך של הנכס, גם נכסים עם מספר אפשרויות מונטיזציה פעילות ומכניסות יגדילו משמעותית את השווי של הנכס וכן, גם הותק של הכנס יהיה פקטור המשפיע על המחיר שלו.

מהו תשלום המס שיש לשלם כאשר מוכרים את הנכס?

על מכירת נכס דיגיטלי יש לדווח לרשויות המס. מבחינת מס הכנסה ברגע שמוכרים את הנכס, לא מדובר על הכנסה שוטפת רגילה אלא בהכנסה הונית ואז המס שיהיה צורך לשלם לא יהיה מס שולי בהתאם למדרגות מס, אלא מס הון שהשיעור שלו הוא 25 אחוזים. שיעור מס הוני יהיה נמוך משמעותי משיעור מס פירותיי על פי מדרגות המס שיכול להגיע גם ל50 אחוזים. מעבר לזה יש גם את מס יסף שהוא מס העשירים שעלול להתווסף לעסקה. 

אין ספק שכל ענייני המס הנוגעים למכירת נכס דיגיטלי הם לא דבר קל ולא פעם, ניתן לעבור עבירת מס שלא בכוונה, רק בשל אי ידיעה של החוק. לכן, במקרה של מכירת נכס דיגיטלי ונכסים בכלל, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עו”ד מיסוי איכותי ומקצועי אשר מכיר היטב את כל רזי התחום באופן מדויק ויכול לסייע לכם לשלם בדיוק את המס שאתם נדרשים לשלם, על מנת שלא להסתבך עם רשויות המס. כמו כן, לא פעם עורך דין מעין זה יסייע לכם לשלם מס נמוך יותר מכפי שהייתם משלמים אם הייתם עושים את באופן עצמאי וללא עזרה מקצועית.