בשנים האחרונות, הרבה הודות למגפת הקורונה, הרשת הפכה למרכז חיינו. הרבה מאוד אנשים צורכים דברים כאלה ואחרים, כמו חדשות, תרבות, מידע וחדשנות על ידי אתרי אינטרנט מקצועיים וכמובן, גם דרך הרשתות החברתיות. יש  אנשים שיודעים לנצל את כל העולם הדיגיטלי ולהשקיע בנכסים דיגיטליים. אילו נכסים לגל דבר ועניין, הם מניבים הכנסות ורווחים משמעותיים. אך גם על הנכסים האלו יש חובת דיווח. אז אתם רוצים ליצור הכנסות מנכסים דיגיטליים? קראו כאן איך להתנהל מבחינת ראיית חשבון! אתם לא תצטערו על כך.

האם רואי חשבון שנמצאים בבאר שבע יכולים לעזור לכם בכל עניין הדיווח למס הכנסה על הכנסות מנכסים דיגיטליים?

נכסים דיגיטליים הם הכנסה לכל דבר ועניין. אפשר להתעסק בזה מכל מקום בארץ בעולם. אם אתם תושבי באר שבע והסביבה, כדאי לכם לעשות חיפוש קל ברשת לגבי רואי חשבון בבאר שבע כדי שיסבירו לכם את התהליך בעת דיווח על נכסים דיגיטליים ואף יעזרו לכם לבצע אותו. כל חוסר דיווח על ההכנסות מאותם נכסים, יכול לסבר אתכם מאוד. נכס דיגיטלי נחשב כעסק, ומי שמנהל עסק חייב לדווח לרשויות המיסים, אחרת הוא ייחשב כמעלים הכנסות. 

מתי כדאי לפתוח עוסק מורשה כאשר מתעסקים עם נכסים דיגיטליים?

אם התחלתם מלהשקיע בנכס דיגיטלי אחד, המשכתם לעוד אחד ועוד אחד וכבר ההכנסות מהנכסים הדיגיטליים מתחילות להיות גבוהות, הגיע הזמן שתפתחו עוסק מורשה, חברה בע”מ או חברה פרטית. כך או כך, הדיווח על ההכנסות בין האפשרויות הוא דומה. לכל מקרה שלא יהיה תמיד כדאי לכם להתייעץ עם רואה חשבון מקצועי. אם החלטתם לפתוח עסק כעוסק מורשה, עליכם לזכור כי יש חובת דיווח למס הכנסה ולמע”מ.

האם כדאי להיות עוסק מורשה כשמתעסקים עם נכסים דיגיטליים?

אחרי שהגדלתם את ההכנסה שלכם מהנכסים הדיגיטליים ונפתחה בפניכם האפשרות לפתוח עסק במס הכנסה כמו, עוסק פטור, שותפות, חברה בע”מ או עוסק מורשה, עליכם לבחור באיזו סוג אתם רוצים להיות מוגדר. הסוג ייקבע על פי סך ההכנסות שלכם מאותם נכסים דיגיטליים. עוסק פטור מוגדר כמי שמכניס עד 99,893 ₪ בשנה. לעומת, מי שמוגדר כעוסק מורשה מרוויח יותר מהסכום הנ”ל. יש הרבה מאוד שיקולים שצריכים להילקח בחשבון כשפותחים חברה, במיוחד כשמתעסקים עם סכומים גבוהים. נוסף על כל אלה, יש גם אנשים שבוחרים לפתוח חברה בחו”ל מסיבות כאלה ואחרות, אך עדיין כל השליטה בחברה נעשה דרך הארץ כך גם ששיטת המיסוי נעשית בהתאם. כשאתם בוחרים להפוך את כל עניין ההשקעות בנכסים דיגיטליים לעסק, מכיוון שאתם רואים שזהו עסק מצליח ומניב, תשקלו בכובד ראש איזה סוג של עוסק או חברה אתם פותחים. כמו שכבר אמרנו, הכל תלוי בכמות ההכנסות הנוכחית והעתידית שלכם.