חשיבות השיווק הדיגיטלי

לשיווק הדיגיטלי בעולם המודרני יש מקום חשוב ומאד משמעותי והוא עולה באפקטיביות שלו על הפרסום המסורתי, שהיה נהוג בעבר. עסקים קטנים וגדולים מודעים ליעילות השיווק הדיגיטלי ולכן בוחרים לפרסם בדרך זו את מוצריהם ושירותיהם. רשת האינטרנט על כל מרכיביה השונים הינה זמינה לקהלים במגוון גילאים ותחומי התעניינות ולכן דרך השיווק הדיגיטלי ניתן להגיע לקהל לקוחות גדול מאד מכל רחבי הארץ ומכל הגילאים.

מה מאפיין את השיווק הדיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שיווק עסק, חנות או חברה דרך הערוצים הדיגיטליים המפותחים של העידן המודרני. הערוצים הדיגיטליים שניתן להשתמש בהם לטובה שיווק, פרסום ומיתוג העסק הינם: הרשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם), פלטפורמת היוטיוב, קידום אורגני, קידום ממומן, דואר אלקטרוני ועוד.

בעזרת השיווק הדיגיטלי ניתן לשמר את הקשר עם הלקוחות הקבועים של העסק וכמובן גם להגיע ללקוחות חדשים. הרי, בעידן המודרני, לכל אחד יש מחשב, טאבלט וכמובן טלפון נייד שתמיד הוא לוקח אותו לכל מקום.

ההנחה בשיווק הדיגיטלי היא – מכיוון שהמכשירים הדיגיטליים כל כך צמודים אלינו במשך כל היום, למה לא להשתמש בהם גם לצרכי שיווק? למה לא לנצל את ההזדמנויות הרבות במשך היום בהן אנשים מסתכלים בנייד שלהם ולהגיע ללקוחות רבים ככל האפשר?

אנשים שמים לב לפרסומות על רשת האינטרנט, גולשים באתרי אינטרנט שונים, מתקינים אפליקציות בנייד ומתקשרים זה עם זה דרך הוואטס אפ. הכול זמין, מידי ומקדם נפלא את השיווק הדיגיטלי.

יתרונותיו של השיווק הדיגיטלי

  • עלות נמוכה לפרסום ולשיווק – בעבר היה נהוג לפרסם בעיתונים, בפליירים, דרך הדואר הרגיל, דרך כרזות וכדו’. כל שיטות השיווק והפרסום הללו היו יקרות ולא היה ניתן להגיע לקהל רחב מספיק. כיום, בעידן המודרני, השיווק הדיגיטלי הינו זול בהרבה מהשיטות שהיו מקובלות בעבר ומשיגות תוצאות אפקטיביות יותר.
  • התאמת השיווק הדיגיטלי לפי קהל יעד – פרסום ושיווק שנעשה לבני העשרה אינו דומה לשיווק שנעשה לגיל השלישי. לכל קבוצת גיל מתאים פרסום ושיווק אחר. את השיווק הדיגיטלי ניתן להתאים לחתכים שונים בעלי מאפיינים שונים של קהלי יעד.
  • השיווק הדיגיטלי ניתן למדידה ולניתוח – את פעולות השיווק הדיגיטלי ניתן למדוד בעזרת מערכות ממוחשבות ולהסיק מסקנות להמשך השיווק לאחר קבלת תוצאות האפקטיביות שלו.
  • ניתן לתכנות לפי הצורך – את השיווק הדיגיטלי ניתן לתכנת באופן אוטומטי בהתאם לדרישות כל לקוח, לדוגמה: כל כמה זמן לשלוח מיילים, באיזו כמות, לאלו חתכים של קהלי יעד וכדו’.
  • שימוש קל ונוח בלחיצת כפתור – לאחר שקובעים זמנים, היקף שליחה, קהל יעד למשלוח ועוד – ההפעלה של השיווק הדיגיטלי הינה קלה ופשוטה – בלחיצת כפתור בלבד.
    אין צורך להתמודד עם תוכנות מחשב מסובכות ולא נדרש כל ידע טכני להפעלתו.
  • השיווק הדיגיטלי נגיש וזמין – לכל אחד טלפון נייד שהוא מסתכל בו הרבה פעמים ביום ובודק מה חדש בעמודי החדשות (גם שם יש פרסומות), ברשתות החברתיות, אלו מיילים התקבלו ואלו הודעות sms  או וואצפ, כך שהלקוחות הקיימים והפוטנציאליים נחשפים כל הזמן וכל היום לשיווק הדיגיטלי.