איך לפזר סיכונים כשעוסים השקעות

החכם יודע להימנע מטעויות בזכות הניסיון המר של אנשים אחרים. מתעניינים בהשקעות? להשקיע זה חשוב, לכל מי שרוצה להבטיח שהכסף שלו יצמח. השקעות מאפשרות להגדיל את בסיס ההון, בלי לעבוד קשה ובלי מאמץ. יחד עם זאת, יש הרבה טעויות שאנשים עושים, אשר פוגעות ברווחים ובתשואה. זה במיוחד נכון כאשר מדובר על השקעות ארוכות טווח. איך מונעים את הטעויות? מוזמנים לעיין בסעיפים הבאים.

למדו את מאפייני ההשקעה מבעוד מועד

קיימות הרבה מאוד אפשרויות להשקעות ארוכות טווח. לכל סוג של השקעה מאפיינים ייחודיים שצריך להכיר. לא כדאי לשים את הכסף שלכם מהר בהשקעה, בעקבות המלצה ששמעתם או פרט שקראתם, מבלי להבין על מה בדיוק אתם חותמים ומה אתם מקבלים. אם לא מכירים את מאפייני ההשקעה מבעוד מועד, זה יכול להסתיים בצורה לא מוצלחת. לפעמים זה נגמר בהשקעה עם מרכיב סיכון שלא באמת מתאים לכם. לפעמים זה מסתיים עם אובדן רווחים בגלל טעות בניהול ההשקעה. לפעמים זה נגמר בטוב, אבל לא כדאי לסמוך על המזל. בהמשך תבינו בצורה מוחשית למה בדיוק הכוונה, טעות בהבנת אופי ההשקעה. 

זוהי הטעות הנפוצה בהשקעות עסקיות

הבה ניקח לדוגמא השקעה בעלת אופי עסקי, לזמן ארוך. זה יכול להיות למשל השקעה בעסק פעיל בתור שותפים שקטים או רכישה של נכסים דיגיטליים כמקובל היום. בהשקעות מסוג זה, הציפיה היא לקבל נכס מניב, שמגדיל את ההכנסה שלכם לאורך זמן. אבל חשוב להבין כי בהשקעות כאלה, כדי לייצר הכנסה נדרשים לפעמים להזרים לא מעט כסף עוד לפני שמגיעים לרווחיות. אם נכנסים להשקעה מבלי להיערך מראש עם כרית ביטחון פיננסית, זה עשוי להסתיים לא טוב. לפרסם מותג חדש, להשקיע בפיתוח אפליקציה, להקים חנות מקוונת, כל זה דורש כסף בשוטף ועד שהעסק מגיע לנקודת האיזון, לא תראו מזה כסף. דבר כזה עלול לאלץ אתכם למכור את ההשקעה העסקית בהפסד, מוקדם בהרבה מהצפוי. מי שנערך נכון, יזכה לנכס מניב והכנסה טובה, למשך פרק זמן ארוך. 

שוכחים שההשקעה איננה נזילה לגמרי

הבדל מרכזי בין השקעות לטווח קצר לבין השקעות לטווח ארוך, הוא שהשקעות ארוכות אינן נזילות. בהשקעות קצרות ונזילות, ניתן לממש את ההשקעה (כלומר להפוך אותו לכסף מזומן), יחסית מהר וללא הפסד. בהשקעות ארוכות, זה לא אפשרי או שזה עלול לגרום להפסדים או שהרווח שהובטח ייחתך. לדוגמא, קניתם נדל”ן אינטרנטי מתוך ציפייה הגיונית שהוא יפיק תשואה נאה. זה לא קורה בין לילה. אם השתמשתם בכל הכסף שלכם ואתם צריכים כסף באופן מידי לצרכים אישיים, זה עלול לגרום לכם למכור את ההשקעה בכל מחיר. זה מתכון בטוח להפסד ולעוגמת נפש. זכרו שהשקעות ארוכות אינן נזילות ואל תשתמשו בכסף האחרון שלכם, מבלי שברור לכם שלא תצטרכו כסף נזיל בקרוב. 

לא לבלבל בין סולידי לבין תנודתי

טעות נוספת שצריך להימנע ממנה, זו ציפייה לא ריאלית. בהשקעות ארוכות טווח, לעיתים יש צורך בסבלנות על מנת לראות בעיניים כיצד הכסף שלכם גדל. מי שמצפה להצלחה בין לילה וזה לא קורה, עלול להתייאש ולוותר. הציפייה הזאת גרמה ליותר מאשר משקיע מאוכזב אחד או שניים למכור את ההשקעה במחירי הפסד, רגעים לפני שהשוק שינה כיוון ושווי ההשקעה המריא. בהשקעות לזמן ארוך, צריך להבין שבפרקי זמן מסוימים תהיה תנודתיות. מי שמפחד מתנודתיות ואין לו עצבים חזקים, צריך לוותר על השקעות ארוכות שהן גם בעלות אופי תנודתי. שימו לב שלא כל השקעה ארוכה תנודתית באותה המידה. יש אפשרויות יחסית סולידיות, שבהן יציבות גבוהה היא חלק מהמשחק.