זמן עבודה של עובדים וירטואליים

נכסים דיגיטליים נועדו להניב לכם כסף, אבל צריך לזכור שבדרך כלל הם לא מתנהלים מעצמם. רבים מבעלי הנכסים הדיגיטליים כיום נעזרים בספקי שירות פרילנסרים ובמיקור חוץ, לתחזוקה וטיפול בנכסים הללו. נסביר בשורות הבאות איך אפשר לעקוב אחרי משך העבודה של פרילנסרים שמטפלים בנכסים הדיגיטליים שלכם, אילו אפשרויות חדישות קיימות ומה היתרונות והחסרונות של כל שיטה. 

שיטת האמון, שעון או תוכנה

ניתן למצוא כיום שיטות וותיקות לצד שיטות חדישות, למדידת שיעור הזמן שפרילנסרים מקדישים לתחזוקה וטיפול בנכסים דיגיטליים. דרך אחת מבוססת על אמון. אם אתם מכירים היטב של הפרילנסר, הוא יכול למסור לכם דוח שעות שמסכם את שעות העבודה לפי פרויקט או לפי תקופה. מובן שיש חסרונות לשיטה הזאת, כי כל אחד יכול לטעות ואין בשיטה הזאת בקרה טובה. לכן אפשר לבחור שיטה מדויקת כגון שעון נוכחות דיגיטלי אשר עוקב אחר תנועת העכבר ומאפשר דיווח נוכחות אמין. מה שמיוחד בשעונים של היום, זה שניתן לאתחל אותם על ידי טביעת אצבע אישית. נותנים לפרילנסר שעון מסוג זה וכבר הוא יכול לסייע בניהול הנכס עם דוחות מדויקים של זמן עבודה. 

עוד שיטה מתקדמת, מבוססת על תוכנות שמהוות אלטרנטיבה למדידת זמן עבודה בצורה מדויקת. היתרונות המרכזיים של שימוש בשעון נוכחות או בתוכנה למדידה וסיכום של שעות עבודה, כוללים קודם כל דיוק. ספירת זמן העבודה מדויקת, אפשר להשוות בין זמן עבודה לבין תפוקות ומונעים וויכוחים מיותרים. המדידה המדויקת באמצעות השיטות הללו הוגנת מאוד, הן עבור הפרילנסרים עצמם והן עבור הבעלים של הנכסים הדיגיטליים. זהו פתרון טוב שיכול לאפשר ניהול מיטבי אפילו של שורה שלימה של נכסים דיגיטליים מניבים, מכל סוג.

פתרונות מדידת משך עבודה גם לפרילנסרים מחו"ל

כעת נרצה להדגיש כי מעקב אחר שעות עבודה של פרילנסרים מועיל לא רק בעבודה מול פרילנסרים ישראלים. למעשה, אמצעי המדידה חשובים לא פחות כאשר עובדים מול ספקי שירות זולים שעובדים מחו”ל. אפשר להביא לדוגמא את התחום של דרופשיפינג. המדובר בערוץ מכירה דיגיטלי מניב, שבו אין צורך להחזיק מלאי. מזמינים את המוצר בצורה דיגיטלית, אך ורק כאשר לקוח מבצע הזמנה. המוכר מרוויח מפערי מחיר שקיימים בין ערוצי סחר דיגיטליים שונים ברחבי הרשת. 

על כל פנים, בשיטת דרופשיפינגיש נורמה של העברת עבודה שחורה וגוזלת זמן, לפרילנסרים מהפיליפינים. מכיוון שבמדינה זו שכר העבודה נמוך ומוסר העבודה גבוה, ניתן לנהל נכס דיגיטלי בשכר של דולרים בודדים פר שעה. ספקי השירות נקראיםVA, כלומר “אסיסטנט וירטואלי” או “עובדים וירטואליים”. כאשר מנהלים נכס דיגיטלי מול ספקי שירות מחו”ל, לרוב אין אפשר להתקין שעון נוכחות דיגיטלי שייקח מהם טביעת אצבע כשהם מתחילים לעבוד. במקרה הזה אפשר להשתמש בתוכנות שנותנות אלטרנטיבה– לשם מדידת משך זמן עבודה.