חושבים על השקעות אבל מרגישים שאתם לא מספיק מבינים בנושא? בשורות הבאות נסביר כמה עקרונות חשובים על השקעות קטנות וגם נסביר על השקעות באופן כללי. כמו כן נבהיר מאיזה גיל אפשר וכדאי להיכנס להשקעות בנכסים דיגיטליים.

מדוע בכל גיל חשוב ללמוד יותר על השקעות?

ברגע שאתם מתחילים לחשוב על האפשרות של השקעה, אפילו קטנה, אתם במצב מצוין. בכל גיל, בין אתם צעירים מאוד או צעירים פחות, כדאי לדעת יותר בנושא הזה. ולפני שנמשיך ונסביר על נדל”ן דיגיטלי והמשמעות המיוחדת של השקעות כיום, שימו לב מדוע ההבנה בנושא כל כך רצויה. מי שלא חושב על השקעות ולא מבין כלל בתחום הזה, מפספס הזדמנות לשפר את העתיד הכלכלי. בלי לבצע השקעות בצורה נבונה, קשה מאוד להגיע לעצמאות פיננסית ולהגדיל את ההון האישי או המשפחתי. כלומר, לא משנה אם אתם אפילו בגיל של לפני הגיוס, אם אתם משוחררים טריים, אנשים בגילאי השלושים או בכל גיל אחר, זה הזמן שלכם להבין יותר על ההזדמנות שנקראת השקעות דיגיטלית, בסכומים קטנים. 

נכסים דיגיטליים - למי הם מתאימים?

יש לא מעט סיבות לכך שהשקעות בסכומים קטנים מהוות הזדמנות. נסביר על כך, אך תחילה, כמה מילים על הנכסים הדיגיטליים. ברגע שהופיעו כל כך הרבה זירות דיגיטליות ופלטפורמות, נוצרו המון המון הזדמנויות להשקעה. במרחב הדיגיטלי, אפשר לשים כסף קטן יחסית, ולהפוך לבעלי נכסים. בכל גיל, כל מי שנחשב לבגיר וחסך מעט, יוכל לבנות את העתיד בעזרת השקעות שבוחרים בקפידה. כמובן שאין מניעה לביצוע השקעות כאלה אם אתם זוגות צעירים, הורים לילדים או פנסיונרים ששומרים על ראש פתוח. אבל מהם בעצם הנכסים הללו? קחו לדוגמא ערוץ דיגיטלי מניב. ניתן לרכוש ערוץ פעיל או אפילו אתר בעל פוטנציאל, ולהפוך אותם למקורות הכנסה. ניתן לרכוש אתר מכירות או לפתח קורס דיגיטלי. פלטפורמות ברשתות חברתיות יכולות לשמש כמקורות הכנסה, על בסיס פרסומות, ספונסרים וכן על בסיס תוכניות של שיווק שותפים. ויש עוד המון דרכים, שהרי קיימים עוד ועוד נכסים דיגיטליים זמינים (שזה שווה ערך לנדל”ן, במרחב המקוון ובכסף די קטן). 

מדוע השקעות קטנות מהוות הזדמנות?

לפני העידן הדיגיטלי, קשה מאוד היה למצוא השקעות קטנות שיש להן השפעה גדולה. נכון, תמיד היה אפשר לסגור איזה סכום קטן בפיקדון או בתוכנית חיסכון, אבל זה בקושי שמר על ערך הכסף ולא הביא אנשים להתעשרות או אפילו להתבססות כלכלית. שונה המצב כאשר הגיעו ונכנסו השקעות חכמות בעידן הדיגיטלי. כיום, בעזרת השקעות בסכומים לא גדולים, ניתן להשיג את המטרות הבאות:

  • נכס מניב – בהשקעה סבירה שכל אחד כמעט יכול להרשות לעצמו, ניתן להשיג נכס דיגיטלי מניב. זאת אומרת שמקבלים תוספת נאה להכנסה מהעבודה שלכם או מהעסק שאתם מנהלים כיום.
  • גיוון – כאשר ניתן ליצור השקעה ולקבל נכס תמורת סכום קטן, זה פתח לבצע גיוון נכסים. אפשר להפנות השקעה לכמה נכסים במקביל, כאשר כולם במרחב הדיגיטלי אבל כל אחד חולש על תחום שונה.
  • ללא סיכון – בהשקעה לא גדולה, לא לוקחים סיכון משמעותי. אם מישהו מציע לכם להשקיע מאות אלפי שקלים, זה ברור שאם ההשקעה לא תצליח יגרם ההפסד כבד. לעומת זאת, כאשר שמים סכומים קטנים יחסית בהשקעה כזאת או אחרת, אף אחד לא פושט מזה רגל.
  • למידה – השקעה בסכומים קטנים מאפשרת תהליך למידה והתנסות. עם הזמן, ניתן להוסיף סכומים, ולהיכנס להשקעות נוספות, דומות או מגוונות.