יצירת כסף מנכסים דיגיטליים

בדרך ליצור רווחים מנכס דיגיטלי, בדוק עלויות מבוקשות של כמה נכסים אפשריים. אך שים לב כי לא רק מחיר הרכישה הוא הפרמטר שישפיע על קבלת החלטת הקניה. חשוב להעמיק ולבדוק היבטים נוספים. אחרי הכל, המטרה היא לא לצמצם את עלות ההשקעה אלא למקסם את פוטנציאל ההכנסות שתוכל להפיק מהנכס לאורך זמן.

מחפשים אפיק הכנסה נוסף? ישנה אפשרות להפיק הכנסות נאות ורווחים, מכל מיני סוגים של נכסים דיגיטליים. במשך זמן רב, האפשרות הזאת הייתה זמינה בעיקר לאנשים שיכלו להשקיע את הזמן והידע בפיתוח נכסים כאלה. אבל מסתבר שכיום ישנה אפשרות להרוויח מנכס דיגיטלי, אפילו אם אין לכם את הזמן או היכולת לפתח אותו בעצמכם. בשורות הבאות נסביר על הצעדים להפקת רווחים מנכסים דיגיטליים (מוניטיזציה), ללא השקעת זמן בפיתוח.

1. התייחס לנכס בתור השקעה

אם אין לך את הזמן או יכולת לפתח נכס דיגיטלי, התייחס לכך בתור השקעה לכל דבר. חשוב לדעת כי כיום יש אפשרות לרכוש נכסים פעילים, שכבר פותחו ואפילו עברו את התקופה של הרצה, השקה וצבירת מעגל משתמשים. ואני לא מדוברים על סוג מסוים בלבד של נכס דיגיטלי למכירה שכן ניתן לרכוש כיום מגוון רחב של נכסים. למשל אתרי אינטרנט, פורטלים, חנויות דיגיטליות, בלוגים, ערוצי תוכן, פלטפורמות של פודקאסטים ועוד. ברגע שאתה מתייחס לנכס דיגיטלי בתור השקעה, אתה יכול להמשיך עם הערכת ערך הנכס ולאחר מכן – מקסום הרווחיות שלו.

2. בדוק את עלות הרכישה של כמה חלופות

3. בדוק את הטרפיק אל הנכס או כמות הורדות

לפני שתשלים רכישה של נכס מסוג דיגיטלי, בקש לדעת מהו הטרפיק של הנכס. ההנחה היא שאתה בוחר נכס פעיל, שכבר ניתן לבדוק את כמות הגולשים שמבקרים בו בממוצע, בכל יום. כמובן שאם מדובר באפליקציה, צריך לבדוק את כמות ההורדות נכון לרגע זה. ואם מדובר על חנות דיגיטלית, צריך לבדוק את עלויות התפעול השוטפות שלה, אל מול רמת ההכנסות הנוכחית. אחרי ששלב זה מאחוריך, שים לב שהנכס איננו סטטי. צריך לבדוק איך לשפר בצורה טובה.

4. הערך את היכולת להשביח את הנכס

בבחינת הנכס, הערך את היכולת להשביח אותו, לשפר את הטרפיק, להגדיל כמות ההורדות או הרכישות. היכולת להשביח את הנכס לא חייבת בהכרח להיעשות על ידי יצירת שינוי מהותי בנכס. זה יכול להתבצע על ידי צעדים שיווקיים ועל ידי יצירת מוקדי משיכה שיובילו הרבה גולשים לנכס שלכם או לביצוע פעולה באמצעות הנכס.

5. בנה מודל ליצירת מוניטיזציה לנכס שלך

במידת הצורך, בנה מודל משופר ליצירת מוניטיזציה. פירוש הדבר היא להכין תוכנית פעולה מעשית, ליצירת הכנסות נוספות. מודל ליצירת מוניטיזציה יכול לכלול למשל גיוס ספונסרים שיתמכו בכנס, בערוץ הדיגיטלי, בבלוג. המודל יכול לכלול פעולות אחרות, כגון גיוס מותגים וחברות גדולות, שירצו לפרסם את עצמם באמצעות הנכס. ניתן לצרף את העסק לתוכניות הפרסום בשיתוף פלטפורמות כגון גוגל וערוצי תוכן ממומן. דרכים נוספים ליצירת הכנסות כוללות פתיחת תוכניות פרימיום למנויים משלמים, יצירת תוכן נוסף בתשלום, הכנסות מתוכנית שותפים או פתיחת ערוצי מכירה המשולבים בנכס עצמו.

6. היעזר באסטרטגיית קידום לשיפור חשיפה

לאחר השלמת הרכישה, דאג לטפח ולהשביח את הנכס ככל האפשר. ניתן לשכור מומחי קידום אתרים. אפשר להיעזר באנשי פרסום עם דגש עם קמפיינים דיגיטליים. תוכלו לייצר טרפיק על ידי שימוש ברשתות חברתיות, פרסומים במייל או בהודעות ומתן הטבות למשתמשים.