כישורי ניהול חנות אונליין

האם בניתם לאחרונה חנות אינטרנטית? בניית האתר עצמו יכולה להיות החלק הקל במשימה, אבל כדי להשיג תנועה, למשוך לקוחות, לקדם מוצרים ולגרום לגולשים לקנות את המוצר או השירות שלכם, עליכם לנהל ולתחזק את האתר כראוי. למעשה, הצלחה בתחום המסחר האלקטרוני הפועל בשוק תחרותי מאוד, קשורה להשקעת מאמצים בניהול ובתחזוקה שלו.

לאלה מכם שלא בטוחים מאיפה להתחיל, בין אם אתם בוגרי לימודי ניהול או לא, הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם.

להקפיד על אתר המעוצב בפשטות וללא עומס

המפתח נעוץ בתבנית שנבחרה לעיצוב האתר כיוון שהיא זו שתכתיב את הלוק והתחושה של האתר המקוון שלכם, כמו גם את קלות התחזוקה והעדכון שלו. ההמלצה היא ליצור אתר פשוט עם קו אסתטי עקבי לאורך כל דפי האתר.

כדי לא להאט את זמני הטעינה של הדף ולא להסיח את הדעת מנקודות המיקוד החשובות, השתמשו בגופן קל לקריאה והימנעו מהצגת תמונות ענק בכול דף. אחרי הכול המבקרים באתר אמורים לשים לב ל׳קריאה לפעולה׳ ולמוצרים או לשירות שלכם. אז היזהרו מעומסים, ככול האפשר!

הציגו תפריטים קלים להבנה

תפריטים נועדו לשמור על אתר מאורגן ולהציג במרוכז את כל מה שאתם מוכרים. לכן, שמרו על עקביות וצרו תפריטים קלים לניווט (בעזרת קישורים לדף הבית, רשימת קטגוריות ודפי מוצר), כדי להבטיח שכל משתמש יוכל למצוא כל דבר בקלות. למעשה, זה המפתח ליצירת חוויית משתמש טובה, שעוזר גם להגדלת ההמרות והמכירות.

להוסיף חלונית חיפוש

הוספת חלונית חיפוש פשוט מקלה על הגלישה באתר. אם משתמש נוחת בדף הבית שלכם כי הוא מחפש נושא, קטגוריה או מוצר כלשהו, יתכן שיעדיף להקליד את המילים בחלונית החיפוש במקום להסתמך על הקלקות לצרכי ניווט. לאחר שתוסיפו את חלונית החיפוש תוכלו לעקוב אחר פעילות המשתמשים ולהבין אם חלונית החיפוש נמצאת בשימוש רב. כנראה שתופתעו מהשימוש הרב בתכונה זו.

להפיק את המרב מתיאורי המוצר ומהתמונות

חוויית הקנייה המקוונת, עם כל היתרונות שלה, אינה דומה לחוויית הקניה בחנות. הקונים לא יכולים לנסות את המוצר, והם יכולים להסתמך רק על התמונות והתיאורים שלו. זו ההזדמנות שלכם להדגיש את ה-USPs, נקודות המכירה הייחודיות של המוצר שלכם. לכן, השקיעו בתמונות מוצר ברורות הנלקחות ממספר זוויות צילום. באשר לתיאורי המוצר, תיאור קצר שמדגיש את התכונות העיקריות שלו ישרת את המוצר/שירות באופן נפלא. 

הוספת הדגמות וידאו למוצרים

דרך נוספת להצגת המוצר או השירות היא שימוש בווידאו שיעניק ללקוחות תחושה מוחשית של מראה המוצר מכול זוויות הצילום. יותר ויותר חנויות מקוונות משתמשות בסרטונים ובתמונות סטילס המסייעים למשתמשים להבין מהר מאוד את ערכו של המוצר/שירות.

לבסוף, אל תשכחו לתחזק את האתר בקביעות כדי להבטיח שהוא עדיין נטען במהירות בכול פעם שאתם מוסיפים לו תוכן חדש.