שלבי בניה לנכס וירטואלי

יצירת נכס דיגיטלי היא דרך מצוינת להגביר את המודעות למותג וליצור מעורבות עם קהל היעד שלך. בין אם מדובר בהכנת סרטון וידאו, בניית אתרים בעיצוב אישי או פרסום ספר אלקטרוני, נכס דיגיטלי מאפשר לך לספק מידע ומשאבים יקרי ערך ללקוחות שלך בפורמט שקל לצריכה ונגיש לכולם. על ידי עריכת מחקר שוק והבנת הצרכים וההעדפות של הקהל אליו אתה רוצה להגיע, תוכל להבטיח שהנכס הדיגיטלי שלך יהיה רלוונטי ושימושי עבור הלקוחות העתידיים שלך, מה שיגביר מכירות.

שלבים לבניית נכס

לבנות נכס דיגיטלי יכולה להיות עבודה מסובכת ומבלבלת, הנה 6 שלבים לבניית נכס דיגיטלי מצליח.

הגדר את המטרה

לפני שמתחילים לבנות נכס דיגיטלי, חשוב מאוד לקבל הבנה ברורה של מטרת הנכס הזה, מה הוא נועד להשיג. לנכסים דיגיטליים שונים יש מטרות שונות שיכולות לכלול הגברת מודעות למותג מסוים, יצירת לידים וקמפיינים למשיכת לקוחות או מתן שירות ספציפי ללקוחות כמו מענה על שאלות או עזרה כלשהי. הגדרה מדויקת של מטרת הנכס תגרום לו להיות ממוקד יותר וכך למשוך לקוחות.

בצע מחקר שוק

ביצוע מחקר שוק הוא חיוני להבנת הצרכים וההעדפות של קהל היעד שלך. כמו כן מחקר שוק יכול גם לתת לך מידע על מצב השוק בתחום הנכס שלך, האם שווה לך להשקיע בתחום או אולי לעבור לתחום אחר? מה מצב התחרות? האם התחום רווחי? מענה על שאלות אלה יעזור לך ליצור נכס דיגיטלי רלוונטי ושימושי. 

קביעת פורמט ובחירת עיצוב

קיימים מגוון של פורמטים שנכסים דיגיטליים יכולים לקחת, כגון סרטונים, אינפוגרפיקה, ספרים אלקטרוניים, אתרי אינטרנט ועוד. קבע איזה פורמט יתאים ביותר למטרה והכי יעניין את קהל היעד שלך. לאחר שקבעת את הפורמט של הנכס הדיגיטלי שלך, הגיע הזמן להתחיל ליצור עיצוב. עיצוב ייחודי חשוב לתפיסת העין של אנשים שסתם משוטטים ברשת ויכול למשוך לקוחות. העיצוב צריך לכלול את מבנה הנכס, הצבעים והתמונות שיופיעו בו, ושאר מרכיבי המיתוג שיוצגו במוצר הסופי. 

פיתוח תוכן

פיתוח התוכן עבור הנכס הדיגיטלי שלך הוא צעד מכריע. המלל שיופיע בו צריך להיות כתוב בצורה ברורה ותמציתית כך שימשוך את הקורא אך לא יעמיס עליו קריאה ארוכה מידי, כמו כן כדאי להשתמש בגופן אחד או גג שניים, כדי לא ליצור מראה מבולגן ולא אסתטי בעיני הקורא.

התאמה של הנכס עבור קידום אתרים

אופטימיזציה של הנכס הדיגיטלי שלך עבור קידום אתרים חשובה כדי להבטיח שניתן יהיה למצוא אותו בחיפוש קל באינטרנט. טכניקה זו כוללת שימוש במילות מפתח רלוונטיות, תיאורי מטא ותגיות alt. אם ניתן למצוא את הנכס הדיגיטלי שלך בקלות על ידי מנועי החיפוש, אתה מגדיל את הסיכויים שאנשים המהווים את  קהל היעד שלך יגיעו אליו. בנוסף, ניתן להגדיל את קידום הנכס הדיגיטלי שלך באמצעות שימוש במדיה חברתית, שיווק בדוא”ל ושיטות אחרות שיכולות להגדיל אף יותר את טווח הפרסום של הנכס הדיגיטלי שלך.

פרסום, ניתוח ביצועים ושיפור

לאחר פרסום הנכס הדיגיטלי, חשוב לעקוב אחר הביצועים שלו. בדוק את נתוני הכניסה אל האתר, כיצד הוא מתפקד, מה עובד ומה לא, האם הוא מספיק מהיר או שישנן תקלות כלשהן בשימוש בו. בהתבסס על הנתונים שתקבל תוכל לבצע התאמות ושיפורים שיגרמו לכך שהנכס הדיגיטלי שלך יעבוד כמה שיותר טוב וימשוך כמה שיותר לקוחות.

מאמר אורח נכתב מאת אייל רחמים, מייסד חברת קידום אתרים DIGITOUCH המוכרת בבלוג SEOLINKS המדורג במקומות הראשונים בגוגל.