חנויות וירטואליות שמשתמשות בתור נדלן דיגיטלי פסיבי

רבים מאיתנו משתתפים בעולם של המסחר האלקטרוני בתור צרכנים. רק מעטים באופן יחסי מתנהלים כמשווקים ומוכרים. אבל את המציאות הזאת כל אחד יכול לשנות. כל אחד יכול לשווק באינטרנט מהסיבה הפשוטה – קיימים הרבה יותר סוגים של חנויות מסחר אלקטרוני מכפי שחשבתם. נסו לחשוב, כמה מוצרים הזמנתם בחודש האחרון או בשנה האחרונה? אם אתם צרכנים פחות או יותר ממוצעים, סביר להניח שיהיה לכם קשה לזכור או אפילו להעריך מהו היקף הרכישות הדיגיטליות שלכם. אם אתם רוצים למצוא נישה טובה למכירות מקוונות, הבינו תחילה אילו סוגי חנויות חשוב להכיר. 

סוגי חנויות מסחר אלקטרוני על פי הצרכן 

דרך טובה להבין עד כמה סוגי החנויות אונליין יכולות להיות מקוונות היא להגדיר את הסוג לפי קהל היעד או הצרכן שאליו פונים. הגדרת הצרכן, אגב, יכולה להועיל גם מבחינות נוספות כגון קידום חנות וירטואלית על פי מאפיינים דמוגרפיים או סוציו אקונומיים של קהל היעד הרצוי. דוגמאות:

  1. חנות מסחר אלקטרוני הפונה לצרכנים פרטיים – כאן מדובר על חנויות שקרוב לוודאי ביקרתם בהן בעצמכם לא פעם ולא פעמיים אפילו בחודש האחרון. אלה חנויות שיכולות למכור אופניים, מוצרי בית, מכוניות, מוצרי צריכה ומזון. התועלת שהמוצרים הללו מביאה עימם היא תועלת לפרט או לעיתים למשפחה. 
  2. חנות מסחר אלקטרוני הפונה לעסקים – חנות מסחר מסוג זה מציעה סחורות ולעיתים שירותים, לקהל יעד עסקי בעיקרו. הקהל הזה יכול להיות למשל בעלי עסקים קטנים, משרדים של יועצי מס, נגריות וכדומה. מוצר כגון תוכנות לניהול חשבונות מהווה דוגמא למכירה מקוונת לעסק. אך חנות מקוונת יכולה להציע גם פתרונות סליקה לעסקים, מיתוג לעסקים, קידום דיגיטלי לעסקים, מארזי שי לעסקים ועוד. 
  3. חנות מסחר אלקטרוני הפונה לסיטונאים – בישראל הנישה הזאת לא כל כך מפותחת, אך בחו”ל ישנן חנויות רבות שמוכרות אך ורק לסיטונאים שרוצים לרכוש כמויות גדולות במיוחד. 
  4. חנות מסחר אלקטרוני שפונה לקהל מצומצם – חנויות כאלה מגדירות במכוון את קהל היעד בצורה אקסקלוסיבית. כך לדוגמא, חנות שפונה לקהל יעד פרטי שמעוניין ברכב יוקרה, ביינות פרמיום, חופשות מסביב לעולם וכדומה.  
  5. חנות מסחר אלקטרוני הפונה לקהל מסוים, בהזדמנויות מיוחדות – כך למשל עסק שמשכיר אונליין רכבי יוקרה למתחתנים, עסק שמוכר פתרונות לבעלי עסקים שצריכים לעמוד בדרישות רישוי עסקים בפתיחת עסק, למשל תאורת חירום, אמצעים נגד שריפה. 

סוגי חנויות על פי התמחות במוצר 

דרך נוספת להבחין בין קטגוריות של חנויות אונליין היא להתמקד בשלב התכנון וההקמה לא רק בלקוח אלא במידה רבה, במוצר:

  1. חנות המוכרת מוצר בודד – אלה חנויות שמשדרות התמחות והתמקצעות. למשל מכירת שעונים. 
  2. חנויות למכירת משפחות של מוצרים – חנויות שמוכרות למשל מוצרי ספורט למיניהם. 
  3. מכירת מוצרים משתנים – חנויות שמסתמכות על טרנדים ומוכרות מוצרים שונים ומתחלפים, על פי היצע וביקוש. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *