איך לפזר סיכונים כשעוסים השקעות

כשמדברים על פיזור סיכונים, מדברים על טכניקה לניהול סיכונים שנעשית באמצעות השקעה בכל מיני ערוצים שונים. מדברים בעצם על אחד מהכללים הכי חשובים שיש בעולם של ההשקעות. ההיגיון שעומד מאחורי הכלל הוא האיזון שקיים בין תשואה לסיכון. במאמר הקרוב נדבר לא על נכסים דיגיטליים לבדם – אודות החשיבות של פיזור סיכונים.

האם כדאי להשקיע בדירות למכירה ולא רק בנכסים דיגיטליים?

אם יש לך את היכולת להשקיע בנכסים דיגיטליים תנסה לברר אם יש לך את היכולת להשקיע גם בנדל”ן. יותר ממומלץ להשקיע בשני ערוצים ולא לשים את כל הביצים בסל אחד. תמיד כדאי לגוון את תיק ההשקעות שלך. להשקיע בתחומים שונים או מדינות שונות. גם השקעה בערוץ ספציפי צריך להיות מגוון, כמו השקעה בכמה דירות קטנות במקום אחת גדולה ועוד. דירות למכירה שיכולות לשמש אתכם כהשקעה תוכלו למצוא במגוון אתרים כמו הומלי, אשר מרכז את כל דירות הנדל”ן שקיימות בשוק.

מהו פיזור סיכונים ולמה הוא כדאי?​

מאחורי הרעיון של פיזור הסיכונים עומד כל הרצון שלכם לא לחשוף את כל הכסף שלכם לאותו הסיכון. אז אם במקרה שוק המניות יקרוס, הכסף שהשקעתם בנדל”ן לא ייפגע. בשביל שתוכלו ליהנות מהמקסימום של יתרונות פיזור הסיכונים, אתם צריכים לתכנן אותו טוב טוב ולראות מה מתאים לכם. בשביל שתוכלו לפזר את הסיכונים שלכם ולהוריד את כמות התנודתיות, חשוב מאוד שתיק ההשקעות שלכם יהיה מפוזר. כך שאם אתם יכולים להשקיע גם בנדל”ן וגם בנכסים דיגיטליים, עשו זאת ולא תתחרטו.

מה הם העקרונות לפיזור סיכונים?​

אז אם יש לכם 100 אלף שקל שנועדו להשקעה וזה כל מה שיש לכם להשקיע, הצעד הלא הנכון, יהיה להשקיע את כל הסכום במקום אחד. עליכם להתאים את רמת הסיכון לאופק ההשקעה שלכם, כלומר אם חלק מהכסף שלכם נועד לשעת חירום וחלק אחר נועד לחיסכון ארוך טווח, יהיה קיים שוני ברמות הסיכון בין ההשקעות. עליכם לשים לב לתנודתיות כאשר אתם מפזרים השקעות בין ערוצים שונים. גם כשהפיזור נעשה באותו ערוץ, יש לעשותו לפי מדדים. לאחר שקבעתם כמה כסף אתם שמים בכל ערוץ, עכשיו עליכם לפזר את תיק ההשקעות שלכם גם בתוך הערוץ עצמו. בשביל להגביר את כמות הפיזורים, כדאי שתשקיעו גם בארץ וגם בחו”ל. להרבה מאוד משקיעים יש נטייה שהיא טבעית לחלוטין להעדיף להשקיע במקום בו הם חיים, במקום שהם מכירים את החברות בו וגם מבינים את כללי המשחק. אולם, להשקיע במשק קטן כמו ישראל זה לא הדבר הכי בטוח שאפשר לעשות. בהרבה מקרים הנטייה הביתית גורמת לעיוות של מחירים וגם לזה שהמשקיעים יקבלו תשואה שלא תמיד תהיה הולמת את הסיכון שלקחו. לכן, אתם יכולים להוציא חלק מן ההשקעה לחו”ל או אפילו לנכסים דיגיטליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *