נכס דיגיטלי ונדלן - יתרונות וחסרונות

נכס טוב נועד לאפשר לכם להתבסס כלכלית ולצבור הון, מבלי להישען על עבודה פיזית. נדל”ן מהווה דוגמא לנכס מניב, אבל כיום יש גם אופציה אחרת לגמרי – נכסים דיגיטליים. אחת ולתמיד, נציג את כל התשובות המפורטות, לשאלה מה עדיף זה או זה.

עלות הנכס – עדיפות לנכס דיגיטלי

בשנים האחרונות נכנסו לישראל שיטות בנייה חדשות. שיטות כגון בניה קלה מוזילות את עלות הבניה, ובכל זאת אין כאן מקום להשוואה. עלות של הקמה או רכישה של נכסים דיגיטליים הרבה יותר זולה לעומת נדל”ן. אפילו אם אין לכם די כסף כדי לקנות את הדירה הזולה ביותר בארץ, עדיין תוכלו לרכוש או לפתח נכס דיגיטלי ואפילו שורה של נכסים כאלה, שעובדים במקביל.

תחזוקה שוטפת – עדיפות לנכס דיגיטלי

נכסים דיגיטליים כדוגמת חנות מקוונת ניתן כיום לנהל באופן עצמי ובקלות, בהשקעה נמוכה יחסית של כסף וזמן. בנוסף, גם התחזוקה השוטפת לא דורשת יותר מדי מבעל הנכס. לעומת זאת, נדל”ן מחייב לא מעט תחזוקה שוטפת וטיפול בבירוקרטיה. מי שקונה או מקים נכס דיגיטלי לא צריך לשלם וועד בית בשוטף, אין צורך להשקיע בשיפוצים, לא צריך להזמין צבעים, שרברבים וגם אין סכסוכים עם השכנים בגלל כביסה מטפטפת. וכמובן, לא צריך לחפש שוכרים ולשלם למתווכים. אם מחפשים נכס עם מינימום התעסקות ומקסימום תוצאות, העדיפות היא לנכס בדיגיטל.

היבטים של מיסוי – עדיפות לנכסים בדיגיטל

ברכישה ובמכירה של נדל”ן קיימים מיסים מיוחדים שלא קיימים מחוץ לענף. למשל היטלי השבחה, מס רכישה, מס שבח ועוד. בנכס מהסוג הדיגיטלי, למרות שהוא נכס מניב, מיסים מהסוג הזה לא קיימים. כמו כן, לבעלי שורה של נכסים כגון דירות להשכרה, מס הכנסה מתייחס לכך בהתאם והמיסוי מזנק. דבר כזה לא קיים כלל בדיגיטל. פה מה שקובע אלה מדרגות המיסוי הרגילות. כמו כן, ניתן לקזז את עלות הקמת הנכס כהוצאה עסקית, במידה ופותחים עוסק פטור או מורשה.

אתם תלויים בעצמכם בלבד

כדי להפוך לבעלים של נכס, מכל סוג, צריכים קצת רוח יזמית ויכולת לקבל החלטה. יחד עם זאת, בנכסים דיגיטליים אתם תלויים בעצמכם בלבד, מה שמקנה הרבה יותר וודאות ושקט נפשי. נסביר: נדל”ן עלול להיפגע בשל תקלות שונות, בגלל שוכרים לא אחראיים וכדומה. אם הציבור יפסיק להאמין בנדל”ן והערך ירד, כל בעלי נכסים כאלה יספגו הפסדים ניכרים. בהקמה של נכס דיגיטלי, אתם מחליטים לגבי אופי הנכס ואתם לא תלויים בגחמות השוק. ניתן להקים נכס בעזרת פלטפורמות חינמיות או לשלם לבעל מקצוע שיקים לכם נכס מניב, לפי בחירתכם.

לסיכום, בשלל ההיבטים שסקרנו, יש הרבה סיבות להעדיף השקעה בנכסים בדיגיטל. זה מתאים לשכירים ולעצמאים, לצעירים אחרי צבא, לבעלי משפחות ולכל מי שמוכן לקבל החלטה, במטרה להרוויח. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *