תוכניות עסקיות וחשיבותן

לא מעט בעלי עסקים תוהים בינם לבין עצמם האם הם בכלל צריכים תוכנית עסקית או ייעוץ עסקי? פעמים רבות שני הדברים הולכים ביחד מכיוון שבנייה של תכנית עסקית היא חלק בלתי נפרד מתהליך ארוך יותר של ייעוץ עסקי. תוכנית עסקית היא אחד הכלים הבסיסיים ביותר והיא צורך חיוני וממשי עבור כל עסק.

מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית היא למעשה מסמך ובו תחזית מקיפה על כל ההכנסות וההוצאות של העסק ברמה החודשית לטווח זמן של בין שנה לשנתיים. תוכנית עיסקית יכולה להיות תוכנית לעסק מתוכנן, לעסק קיים ותיק, לעסק שרוצה לגייס משקיעים או הלוואות, ועוד. בנייה של תוכנית עסקית היא תהליך מורכב ומסובך מאוד ולכן אם אתם צריכים לבנות תוכנית עסקית מומלץ מאוד להיעזר בשירותי ייעוץ לעסקים. כמובן שאם אתם בונים תוכנית עסקית כדי להציג אותה למשקיע גדול או לגוף ממנו אתם מנסים לבקש הלוואה, ליווי צמוד של יועץ עסקי שמכיר את כל הדרישות והקודים הפנימיים יעלה את הסיכויים שלכם באופן ניכר.

מה יש בתוכנית עסקית?

תוכנית עסקית טובה ורצינית מתייחסת לכל פן והיבט הקשורים לתפעול של העסק. התוכנית תכלול התייחסויות למחירים של מוצרים מבחינת פיתוח וייצור, כולל עובדי החברה ועובדים חיצוניים, עובדים הדרושים לקו הייצור, הוצאות על תובלה, אחסנה, הפצת המוצר, ייבוא והזמנה של מוצרים הנדרשים לקו הייצור, הוצאות על שירותים שונים כמו שירותי משרד, שירות לקוחות, ועוד. התכונית העסקית צריכה להתייחס גם לתמחור של מוצרי העסק עם התייחסות לכל המשתנים הסובבים כמו שולי רווח נהוגים, מטרות הרווח של העסק, הייחודיות של המוצרים או השירותים שהעסק מציע, כוחו של המותג, ועוד. תוכנית עסקית טובה תציג גם אסטרטגיה שיווקית נכונה וחכמה.

החשיבות הגדולה של תוכנית עסקית

לתוכנית עסקית מסודרת ומקצועית יש חשיבות עצומה בעסק קיים מכיוון שהיא מאפשרת לבעל העסק ולמנהל לדעת בדיוק בכל חודש מהם יעדי המכירות, וכמה כסף יש להם להוציא על כל תחום ותחום. זהו הבסיס היסודי ביותר לניהול נכון של העסק מבחינה כספית ואסטרטגית. היתרון של תוכנית עיסקית הוא ההתאמה שלה לטווח זמן ארוך והעובדה שלא צריך לשנות את תפיסת העבודה בכל חודש או חודשיים. תוכנית עסקית היא דבר נחוץ וחשוב גם לעסק חדש שעוד לא קם מכיוון שהיא נותנת הבנה לגבי ההיתכנות הכלכלית של העסק, ולאחר תקופת ההרצה היא תהיה הבסיס לתוכנית העבודה, בדומה לעסק קיים.

לסיכום

יהיה לכם קשה מאוד, כמעט בלתי אפשרי להצליח להקים עסק חדש או להמשיך להפעיל עסק משלכם ללא בנייה של תוכנית עסקית מפורטת ומקצועית. כאמור, אנו ממליצים בכל פה להיעזר בגורמי מקצוע מכיוון שבניית תוכנית עסקית היא תהליך ארוך ומורכב הדורש מיומנות רבה. ניהול עסק ללא תוכנית עסקית דומה להרכבת פאזל ללא תמונה מנחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *