איך לייצר טראפיק בשביל נכסים דיגיטליים?

אז מה זה בכלל נגד דיגיטלי?

אפשר להשוות נכס דיגיטלי לנכס נדל”ן בעולם האמיתי: גם נכס דיגיטלי באינטרנט הוא למעשה כל דבר שיש לו מאפיינים ברורים ונמצא בשליטה שלנו (למרות שהוא לא רשום בטאבו…).

זה יכול להיות למשל אתר אינטרנט, ערוץ יו-טיוב, קבוצה בפייסבוק או עמוד מכירות באמזון (“ליסטינג”)

המשותף לכל הנכסים האלו הוא שניתן להביא אליהם כמות רבה של תנועת גולשים ולהמיר אותם להכנסה, כלומר להפוך את הנכס לנכס מניב.

דוגמאות לנכסים דיגיטליים:

  • ערוץ יו-טיוב שמוכר מוצרים או מרוויח ממודעות 
  • קבוצת פייסבוק שמובילה גולשים לאתרי אינטרנט או עמודי מכירות שמהם אנחנו מקבלים עמלה
  • אתר אינטרנט למכירות מוצרים (אי-קומרס) או אתר חדשות שמרוויח ממודעות או כתבות ממומנות
  • מכירת מוצרים בפלטפורמה של ebay  או Amazon

איך בונים נכס דיגיטלי?

יש דרכים רבות ומגוונות לבנות נכסים דיגיטליים. לדוגמה, אתרי אינטרנט פשוטים בונים בדרך כלל באמצעות מערכת ניהול תוכן או מתכנת לווב (תלוי כמה האתר מורכב). לאתרי אי-קומרס יש פלטפורמות משלהן וכך הלאה…

לעומת זאת, אם אנחנו מסתכלים על קבוצת פייסבוק, הרי שהפתיחה שלה ואפילו עיצוב תמונת כותרת הם החלקים היותר פשוטים. החלק היותר מאתגר הוא לצבור אוהדים דרך פרסום בקבוצות אחרות, פורומים, אתרים, שליחת בקשות לחברים וחברים של חברים וכו’.

בשורה התחתונה, השאלה איך בונים את הנכס הדיגיטלי תלויה קודם כל בשאלה איזה נכס אתם מעוניינים לבנות…

קידום נכס דיגיטלי בגוגל

חלק לא מבוטל מהתנועה ברשת זורמת היום דרך גוגל ולכן עבור קידום בגוגל (seo) יש חשיבות עצומה כאשר אנחנו מדברים על נכסים דיגיטליים.

בראש ובראשונה, ניתן לקדם דרך גוגל אתרי אינטרנט וחנויות אי-קומרס עצמאיות שהם “הלחם והחמאה” של האלגוריתם שלו, אבל לא רק: לדוגמה, יש טכניקות קידום שמותאמות באופן ספציפי לקידום סרטונים אשר יופיעו בעמודי התוצאות של גוגל, אבל יפנו ליו-טיוב. (יו-טיוב הוא אחרי הכול אתר של גוגל).

קידום של מוצרים לראש התוצאות של אמזון או ebay נעשה בצורה דומה לקידום אתרים בגוגל על פי אותם עקרונות ולכן מי שיודע איך לקדם בגוגל, יוכל להתחיל לקדם בכל פלטפורמה אחרת בקלות יחסית.

איך יודעים איזה נכס להקים?

העיקרון הכי חשוב הוא לדעת כיצד לבחור את הנושא ומילות המפתח הנכונים. וזה בדרך כלל לא משנה איזה נכס אתם רוצים להשביח (בפייסבוק אומנם אין מילות מפתח, אבל יש מאפיינים חברתיים שצריך להתמקד בהם).

מצד אחד אנחנו רוצים לבחור נישה ונושא פופולאריים שיש להם פוטנציאל ונמצאים במגמה חיובית (לדוגמה, טחינת פולי קפה בבית). מצד שני, אם נבחר נישה יותר מדי רחבה ונפוצה, אנחנו עשויים בסביבה רוויה במתחרים חזקים.

מכיוון שזו לא תמיד המשימה הכי קלה, הרבה אנשים בוחרים לפתח כמה נכסים שונים במקביל.

זו אומנם לא משימה לבין אדם אחד ולכן ייתכן שתידרש השקעה כספית נכבדה או כניסה לשותפות כלשה , אבל בלי הרבה תכנים איכותיים וניהול מקצועי, פשוט לא יהיה ניתן להביא את הנכס לרווחיות.

למה חשוב לגוון בתנועה ואיך זה קשור לגוגל?

התנועה שמגיעה לנכס שלכם יכולה להגיע מגוגל, ממקומות אחרים על גבי אותה הפלטפורמה כמו קישורים והמלצות או תוצאות חיפוש פנימיות (בין אם בתשלום ובין אם לא). אבל היא גם יכולה להגיע מגולשים שכבר מכירים אתכם.

ככל שתגוונו את התנועה שמגיעה אליכם, כך תוכלו להבין טוב יותר טוב איזו אוכלוסייה של גולשים היא הממירה ביותר.

מהבחינה הזו, אין ספק שלתנועה מגוגל שהיא לרוב מאוד ממוקדת ומדויקת (על סמך מילות המפתח) יש חשיבות גדולה. לכן, לא משנה איזה נכס יש לכם, היינו ממליצים לחשוב מראש על האופן בו תקדמו אותו אורגנית דרך גוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *