סוגים של נכסים דיגיטליים בשנת 2022

כולנו נחשפנו למידע על אודות הנכסים הדיגיטליים שקיימים היום בעולם והם מייצרים הכנסות מהירות. אז יש אנשים שיודעים איך זה עובד והם אפילו נמצאים בתוך התעשייה הזו שמגלגלת מיליונים בכל שנה. אך יש גם הרבה אנשים שעוד לא בדיוק מבינים איך כל זה מתנהל וכיצד אפשר לייצר כסף בזכות נכסים דיגיטליים.

אז אנחנו כאן כדי ללמד אתכם על כל הטרנד הזה של הנכסים הדיגיטאליים ועל הנכסים הווירטואליים שיכולים להעשיר כל אחד.

הטרנד של הנכסים הדיגיטליים

הנכסים הדיגיטאליים נכנסו היטב לתודעה הישראלית דווקא בשנתיים האחרונות. למרות שזה כבר היה קיים קודם לכן בעולם הגדול וגם בישראל הכירו אותו, הוא לא באמת הצליח לחלחל עמוק. משבר הקורונה שפגע בכל כך הרבה בעלי עסקים ובכל כך הרבה אנשים פרטיים שמטה לחמם נשבר, הוא זה שהיווה קרש קפיצה של ממש עבור הנכסים הדיגיטליים השונים.

זאת כי הרבה אנשים מחפשים מקורות הכנסה חדשים, רוצים לשדרג את האפשרויות שלהם לעשות כסף וכן הרבה אנשים מצאו את עצמם עם הרבה זמן פנוי כאשר אין להם הרבה מה לעשות עם כל הזמן שברשותם. היה זה הכי טבעי שכל אלו ייתפסו בנכסים הווירטואליים.

אז כולנו כבר שמענו על הדבר החם הזה שמבטיח הכנסות מהאינטרנט, מודעות בפייסבוק מזמינות את כל אחד מאתנו לבוא ולהשקיע סכומי כסף בנכסים אינטרנטיים כאשר מבטיחים לכל משקיע הכנסות פאסיביות בסדר גודל מפתה במיוחד.

מה זה נכס דיגיטלי?

ראשית נגדיר. נכס דיגיטלי זה למעשה כל פורמט בינארי הקיים ברשת כאשר יש זכות בעלות לאדם מסוים לעשות בו כל שימוש מכל סוג שלא יהיה. בין אם יהיה זה שימוש פרטי ובין יהיה זה שימוש מסחרי.

כאשר אנחנו מדברים על נכס דיגיטלי אנחנו מדברים על פרופיל בפייסבוק, על קהילת וואטסאפ, על אפליקציה כלשהי בסמארטפון או אפילו קובץ אודיו כלשהו. 

כאן חשוב לדעת שלא כל נכס דיגיטלי ייצר עבורכם הכנסה כלשהי, קבועה או זמנית. אך מה שכן, הסיכון ברכישת נכס כזה הוא הרבה יותר נמוך מכל נכס פיזי ומחיר ההשקעה נמוך אף הוא במידה משמעותית.

מהם הנכסים הדיגיטליים אותם אנחנו פוגשים בפייסבוק?

רוב המפרסמים, כמעט 100% מהם עושים את הכסף שלהם מפרסום וכן משיווק שותפים. אז חשוב שתעשו את ההפרדה ותבינו שיש חוץ מזה עוד הרבה נכסים וירטואליים מסוגים רבים ושונים.

קשה למנות את כל האפשרויות של הנכסים הדיגיטליים ביריעה קצרה זו.

עם זאת ננסה לחלק את כל האפשרויות לשלוש קבוצות.

נכסים שנשארים בבעלותכם – ברגע שיש לכם נכס שהוא שלכם, יש לכם את העצמאות ואת החופש לעשות בו כרצונכם. אתם גם קובעים את הפלטפורמה בה תפעלו כמו גם את שאר החוקים. אתם לא תהיו תלויים בדי חברה שעשויה להחליט יום אחד לסגור אתכם.
בין הנכסים מהסוג הזה:

אתר אינטרנט – ברגע שיש לכם אתר משלכם תוכלו להכניס בו פרסומות, להרוויח משיווק שותפים, ממכירת לידים מכתבות ממומנות, ממכירת מוצרים והרשימה ארוכה. מובן שאתר כזה חייב להיות אתר חזק ומוכר.

ספר דיגיטלי – כל תוכן שערכתם לספר דיגיטלי יוכל להוות מוצר בעל ערך רווחי. אם תפיצו אותו ותמכרו אותו בתנאי שהוא אכן יהיה בעל תוכן איכותי שאנשים יתעניינו בו.

קורס דיגיטלי – אפיק רווחי במיוחד שרבים מנצלים אותו ובפרסום נכון מפיקים ממנו הרבה תועלת.

נכסים תחת פלטפורמה גדולה

אלו נכסים גדולים בדמות חנויות באיביי, חנויות באמזון וכן הלאה.

נכסים ברשת החברתית

הרשת החברתית מאפשרת לכם ליהנות מחשיפה גבוהה בחסות הרשת.

זה כולל:

  • עמוד בפייסבוק.
  • קהילת וואטסאפ.
  • ערוץ ביוטיוב וכן הלאה.

מטבעות דיגיטליים

עד כה הרחבנו על נכסים דיגיטליים שאתם שולטים בהם ואתם משקיעים בהם ובשיווק שלהם. אך ישנו תחום נוסף שהוא ווירטואלי. מדובר על קניית מטבעות דיגיטליים, הקריפטו. 

שוק הקריפטו נולד בשנת 2009 כאשר צץ המטבע הדיגיטלי הראשון – הביטקוין (לאתר הבית לחצו כאן). אחריו, לאורך השנים, החלו להתפתח עשרות אלפי סוגי מטבעות דיגיטליים נוספים (נכון לתאריך 23.2.2022 קיימים 17,762 סוגי מטבעות). מדובר בשוק שסובל מתנודתיות מאוד גבוהה, כאשר למשל, שער הביטקוין יכול לעלות ולרדת בעשרות אחוזים בזמן קצר. 

עם זאת, אם נבחן את הציר הזמן, נלמד כי הביטקוין (וכך גם עשרת המטבעות הוירטואלים החזקים) צמח בעשרות אלפי אחוזים מאז יצא לשוק. משער של סנטים בודדים ב-2009, הוא עומד כיום (נכון לכתיבת שורות אלו), על שער של 38,000 דולר.  

תמונה של גרף הביטקוין

זהו תחום יחסית חדש ולא כל כך מוכר. הרבה אנשים עוד לא באמת יודעים איך להתייחס לנושא הזה והם עומדים מרחוק ומנסים לבחון האם אכן מדובר במשהו יציב האם זה אכן מוצר שמוכיח את עצמו והאם אכן שווה להשקיע בו.

בכל מקרה, כל צעד כזה של השקעה בנכס דיגיטלי מחייב היוועצות עם אנשי מקצוע כדי למנוע סיכונים מיותרים. בדקו, חיקרו ושאלו את כל השאלות כדי לבצע החלטה מושכלת האם לבצע השקעה כזו או לא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *