פלטפורמות לנכסים דיגיטליים

המאה ה-21 זכתה זה מכבר לכינוי העידן הדיגיטלי, וברור לחלוטין למה. כולנו מבלים זמן רב במרחבים הדיגיטליים השונים, נהנים מאינטראקציות עם בני אדם בכל רחבי העולם, רוכשים מוצרים משלל מדינות ומבצעים עוד ועוד פעולות בלי לצאת מהבית, הישר מהמחשב או הסמארטפון. במציאות כזו, נוצר סוג חדש של נכסים: נכסים דיגיטליים. בדיוק כמו נדל”ן שיכול להניב תשואות יפות מאוד, גם נכס שנמצא במרחב הדיגיטלי יכול לספק רווחים נאים – ולכן כדאי להכיר את כל הפלטפורמות הרלוונטיות לבניית נכס דיגיטלי.

דרופשיפינג באיביי

איביי (eBay) הוא אחד האתרים הוותיקים ביותר. הוא פועל מאז ב-1995, כשבתחילת הדרך התקיימו בו מכירות פומביות וירטואליות ובהמשך הוא הפך לאתר מסחר שוקק חיים ופעילות. הפופולריות העצומה של איביי בכל רחבי העולם הופכת אותו ללוקיישן מושלם עבור נכס דיגיטלי – כשעוד יתרון הוא האפשרות לתפעל את החנות במודל של Drop Shipping.

המהות של דרופשיפינג היא למכור מוצרים שלא אתם מייצרים. זוהי כמובן גישה לגיטימית, וגם יעילה כלכלית – היצרנים עושים את מה שהם טובים בו, לייצר ובמחירים נמוכים, ובעלי החנויות המקוונות עושים את מה שהם טובים בו, לשווק את אותם מוצרים לקהל יעד מתאים ולקדם את החנות/נכס. גם הנתונים מוכיחים ש-Drop Shipping הוא חלק בלתי נפרד מהעולם של היום: ב-2019 הגיע היקף הסחר העולמי במתכונת הזו לכ-160 מיליארד דולר, ועל-פי תחזית עדכנית ב-2027 יתבצעו בדרך זו עסקאות בשווי כולל של 600 מיליארד דולר.

חשוב להדגיש: הדרופשיפינג מאפשר לכל אחד ואחת להחזיק חנות משגשגת באיביי בלי להידרש לעלויות ייצור ו/או אחסון. בהתאם גם ההשקעה ההתחלתית מינימלית, אבל כן נדרשת תשומת לב רבה לבחירת המוצרים המדויקים, הספקים הנכונים, תפעול החנות כך שהמשלוחים יגיעו בזמן ליעדם וקידום העסק כך שיתבלט בין כל המתחרים ב-eBay – ולכן ההמלצה היא ללמוד את התחום לפני שנכנסים אליו.

אתרי אפיליאייט

למי שרוצה ליהנות מהתשואה הנאה שמניב נכס דיגיטלי מוצלח גם בלי הלוגיסטיקה הרבה של תפעול חנות באיביי (או באמזון, עוד פלטפורמה אפשרית לנכסים דיגיטליים), מוצעת האופציה של אתרי אפיליאייט.

אתרים אלה מאפשרים לממש מודל דיגיטלי רווחי אחר שנקרא שיווק שותפים (Affiliate Marketing). ההבדל בין אתר אפיליאייט לחנות ב-eBAY או באמזון הוא שהאתר לא מוכר מוצרים אלא “רק” ממליץ עליהם. כשגולש או גולשת מתרשמים מההמלצה, לוחצים על קישור ייעודי שמופיע באתר האפיליאייט ומגיעים לחנות עצמה, בעל האתר המפנה עשוי לקבל עמלות נאות – עבור כל הגולשים שבסופו של דבר רכשו את המוצר. בחלק מתוכניות השותפים משולמת עמלה גם עבור גולש שרכש מוצר אחר או אפילו רק מילא טופס צור קשר, ובכל מקרה ישנו פוטנציאל להכנסה גבוהה.

הדגש המרכזי בתפעול אתרי אפיליאייט הוא תוכן איכותי. רק אתרים שיש בהם תוכן עשיר יגיעו למיקומים גבוהים בגוגל כך שנפח התנועה אליהם יהיה גדול ובהתאם יהיו גם גולשים רבים שייחשפו להמלצות. בנוסף, אתר שמשדר מקצועיות והשקעה יצליח לשכנע יותר אנשים בכדאיות יישום ההמלצות ולכן יניב יותר עמלות.

בין תוכניות שיווק השותפים הבולטות: Sekindo, אמזון, Clickbank ו-CJ Affiliate.

רשתות חברתיות

גם חשבון פייסבוק או אינסטגרם מוצלח, כזה שיש לו עוקבים רבים (ופעילים!), יכול לשמש כנכס דיגיטלי מתגמל, וכך גם קבוצה בפייסבוק. באופן דומה ערוץ יוטיוב שכל סרטון שמועלה בו זוכה לשפע צפיות הוא נכס דיגיטלי מעולה, כשבמקרה כזה גם הנתח של הערוץ מהפרסומות שמוצגות בו מייצר הכנסה יפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *